60 000 eest Oscari-finaali

Tiit Tuumalu
, kultuuritoimetuse vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nii reklaamitakse «Mandariine» filmitööstuse ajakirjas Variety.
Nii reklaamitakse «Mandariine» filmitööstuse ajakirjas Variety. Foto: Repro

Oleme Zazaga praegu Los Angeleses, näitame ja vahutame, ütleb unise häälega produtsent Ivo Felt, kui ta telefonitsi õhtupoolikul taban. Selge pilt, USA läänerannikul on alles väga varajane hommik.

Feldil on koos režissöör Zaza Urušadzega parasjagu pooleli kahenädalane turnee, mille eesmärk on teha reklaami filmile «Mandariinid». Eesti on selle esitanud mitteingliskeelse filmi Oscarile ja nüüd üritatakse teadaolevalt esimest korda spetsiaalse kampaania abil lihtsalt esitusest kaugemale jõuda.

Kõige tagasihoidlikum siht on pääsemine shortlist’i ehk üheksa nn finalisti sekka, kelle hulgast hakkab Ameerika filmiakadeemia valima viit nominenti. Kokku on mitteingliskeelse filmi Oscarile esitanud oma linateose 83 riiki.

«See on ülikeeruline, aga mitte võimatu,» ütleb Felt. «Püüame ära kasutada filmi positiivset fooni Põhja-Ameerikas – ilma selleta poleks me seda ette võtnudki.»

Alates eelmise aasta lõpust on film linastunud Palm Springsi, Seattle’i, Wine Country, San Francisco ja Montreali festivalil, kus on võidetud nii publiku kui kriitika soosing.

Kokku on kampaania jooksul kavas kaheksa spetsiaalset seanssi, kuhu on kutsutud Ameerika filmiakadeemia, Hollywoodi välisajakirjanike ühingu, gildide ja pressi esindajad. Üks seanss on New Yorgis, ülejäänud Los Angeleses. Kõigile neile tehakse reklaami ka filmitööstuse väljaannetes.

Paar seanssi on Felti sõnul juba aset leidnud, näiteks näidati filmi eraldi Hollywoodi välisajakirjanike ühingule, kes annab välja ka Kuldgloobusi, millele «Mandariinid» on samuti esitatud. «See läks väga hästi, tagasihoidlikult võin öelda, et neile film selgelt meeldis,» ütles Felt.

«Praegu hoiab press meid 20 hulgas, eks me näe,» lisas ta.

Küll mitte favoriitide sekka kuuluvaks, aga võimalikuks üllatajaks ja võistluses püsivaks peavad «Mandariine» ka väljaanded The Awards Circuit ja Indiewire.

Kogu kampaania maksumuseks on kavandatud 60 000 eurot ja seda korraldab agentuur MediaplanPR, kes on spetsialiseerunud mitteingliskeelsete filmide auhinnakampaaniatele. Näiteks on nad Oscari-nominatsioonini aidanud Belgia filmid «Härjapea» ja «Broken Circle Breakdown».

Raha kulub põhiliselt seansside korraldamisele ja reklaamile, aga ka agentuurile ja reisikulude katmisele.

Seni on kampaania suurima toetajana – 20 000 eurot – endast teada andnud välisministeerium, 10 000 eurot on panustanud kultuuriministeerium, 4800 eurot kultuurkapital ja 10 000 dollarit Gruusia rahvuslik filmikeskus. Peale selle on tootjastuudio Allfilm esitanud 10 000-eurose taotluse Eesti Filmi Instituudile ja paigutanud kampaaniasse ka oma raha.

«Isegi siis, kui me ei võida, on kasu sees: see tutvustab Eesti filmi,» ütles Eesti Filmi Instituudi juht Edith Sepp.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles