Ekspert seletas, kuidas töötab telemõõdik

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Uuringufirma TNS Emor uuringuekspert Peeter Teedla näitas uut televaatamise uuringu mõõdikut ning seletas, kuidas see töötab.

Uuringust osa võtvate perede teleri kõrval on pildil näha olev väike ekraaniga karbike. Kui peres on telereid mitu, siis on igaühe juures mõõdik. Igale pereliikmele on kinnistatud oma konto, mis on tähistatud lõbusa lapseliku ikooniga – kellel auto, kellel rong, kelle liblikas. Mõõdiku puldil on samasuguste ikoonidega nupud. Pereliige, kes teleri ette istub, lülitab puldilt sisse oma ikooni ja nüüd mõõdik teab, et nii vana niisugusest soost (jms parameetrid) inimene vaatab praegu seda saadet. Kui temaga liitub teine inimene, lülitab ka tema oma profiili aktiivseks. Kui keegi televaatajatest peaks ruumist lahkuma, tuleb tal muidugi enne oma profiil deaktiveerida. Eraldi profiil – pusletükikujulise ikooniga – on ette nähtud ka külalistele.

Vaatamise ajal registreerib mõõdik iga kolme sekundi tagant telerist kostva heli. Helisignatuuri võrdleb tarkvara serveris olevate saatesalvestustega ja nii registreeritaksegi, kes kui kaua ja millist saadet/programmi jälgis. Teedla kinnitusel hakkab mõõdik järgmisel aastal ka järelvaatamist ja salvestatud saadete vaatamist registreerima.

TNS Emori teleuuringus osaleb 400 teleperet, kokku 840 inimest. Teedla sõnul on see valim täiesti piisav selleks, et saada adekvaatne pilt eesti elanike telerivaatamise harjumustest.

Näiteks septembris 2014 vaatasid Eesti elanikud televiisorit keskmiselt 3 tundi ja 19 minutit päevas.

Eestlased veetsid telerite ees 3 tundi ja 20 minutit ning mitte-eestlased 3 tundi ja 15 minutit päevas. Eestlastel jagunes telekanali jälgimiseks kulunud aeg esmajoones Kanal 2 (25.1%), ETV (23.9%) ja TV3 (17.3%) vahel ning mitte-eestlastel PBK (20.0%), NTV Miri (13.9%) ja RTR Planeta (13.9%) vahel.

Eelmise nädala vaadatuimate saadete kohta näitab uuring järgmist:

TOP 10 vaadatavamat saadet (NÄDAL 44)                

Vaatajaid saateminuti kohta                

1/ 1    «Su nägu kõlab tuttavalt/3»    TV3/ 256 000
2/ 2    «Pilvede all»    Kanal 2/ 193 000
3/ 4    «Õnne 13»    ETV/ 186 000
4/ 5    «Pealtnägija»    ETV/ 184 000
5/ 3    «Laula mu laulu»    Kanal 2/ 173 000
6/ 11    «Nädalalõpp Kanal 2GA»    Kanal 2/ 149 000
7/ 6    «Naabriplika»    Kanal 2/ 139 000
8/ 9    «Köök»    Kanal 2/ 136 000
9/ 8    «Kodutunne»    Kanal 2/ 132 000
0/ 7    «Radar»    Kanal 2/ 128 000
Periood: 27.10.2014-02.11.2014      

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles