Cannes hoiab autorikino au sees

, kultuurikriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Filmi «Toni Erdmann» võttegrupp Cannes´i punasel vaibal.
Filmi «Toni Erdmann» võttegrupp Cannes´i punasel vaibal. Foto: AP / Scanpix

Viienda päevani jõudnud maailma glamuurseim filmifestival ning suurim filmitööstuse kohtumispaik Cannes kannab seekord endal paratamatult nii tänavuste kui ka eelmiste terrorirünnakute pitserit. Kuigi statistika avaldatakse alles pärast festivali, on paljud juba rääkinud filmituru aktiivsuse jahenemisest ning rahvahulkade vähenemisest.

Kindlasti ei aidanud kaasa ka Itaalia luure aprillis avaldatud raport, et ISIS plaanib lähiajal rünnakuid Lõuna-Prantsusmaa ja Itaalia randades. Enne festivali avaldatud video, kus eriüksus harjutab festivalipalee ees terroristide võimaliku rünnaku puhuks, mõjus paljudele kainestavalt, mõnele aga ka ehmatava reaalsus-äratuskellana. Meediasündmus, mille eesmärk oli olla turvaturunduslik julgustus ning võimalikke ründajaid psühholoogiliselt heidutada, hirmutas paljusid hoopis niivõrd, et nad otsustasid sel aastal punasele vaibale mitte astuda.

Kuni 22. maini kestvale festivalile oodatakse 200 000 inimest ning neid on rakendatud turvama teadmata arv salapolitseinikke, 200 eriüksuslast, 500 turvakaamerat ning kogu kohalik politseivägi. Samuti seisab lahes üks Prantsuse mereväe fregatt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles