Maalikunsti elujõu avaldumine

, näituse kuraator
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiiu Pallo-Vaik «Maastik VIII».
Tiiu Pallo-Vaik «Maastik VIII». Foto: Repro

Tiiu Pallo-Vaigu 75. sünnipäeva näitusel Vaal-galeriis pole tema noorusloomingut. Aga seda on küllalt sageli esitatud 1960ndatele pühendatud muuseuminäitustel, viimati 2012. aastal ANK’64 näitusel Tallinna Kunstihoones. Võib-olla teeb mõni uus Ülo Vinter sellest legendaarsest noortepundist tulevikus muusikaligi, nagu Stephen Sondheim Georges Seurat’ maalist «Pühapäev Grande-Jatte’il».

Näitusel on siiski väike retrospektiivne osa, mis markeerib tähtsamaid lõike kunstniku loometeel. Pallo on andnud tuntava panuse kõigisse eesti maali arenguetappidesse. 1970ndate pöördumist «kummastatud reaalsuse» poole iseloomustab hästi maal «Vaata» (1978, õli, Tallinna Kunstihoone) naise ja lapsega selja tagant langevas valgusvihus.

Tumedas määratlemata ruumis figuur maalil «Kuulaja» (1980, õli, Eesti Kunstimuuseum), kellele on suunatud ere punktvalgus, näib ühtaegu endassetõmbununa ja ümbruse suhtes erksana, autorit sümboliseerivana. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles