Überelegantsi didaktiline töö – kirjanik Paavo Matsin käis Max Raabet kuulamas (1)

Paavo Matsin
, kirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Max Raabe- alati triksis-traksis!
Max Raabe- alati triksis-traksis! Foto: Max Raabe

Pean kohe ütlema, et mul ei olnud selle kontserdi kvaliteedi suhtes mingeid kahtlusi juba hetkest, kui nägin reklaami, et tuntud bariton Max Raabe tuleb oma Palast Orchestraga Tallinnasse ja Riiga esinema.

Olen tema valdavalt II maailmasõja eelset inglis- ja saksakeelset repertuaari kuulanud aastaid tuju tõstmiseks õhtul väikese kokteili juurde, aga eriti sobib Raabe oma 20ndate ja 30ndate elegantsete tantsuhittidega n-ö rasketel hommikutel kuskil sõbra juures mõnes Tammelinna villas Tartus ärgates. Youtube’i videotest oli näha, et säärase peenikese asja juurde kuuluvad puhkpillid mustades ülikondades, laulja ikka alati frakis, litritega õhtukleidis tumedat verd viiuldaja-näitsik – ja kõike seda saatmas elegantne triksis-traksis huumor, nagu oleks laval Kristuse jüngrite arv arturrinnesid!

Nii see kõik oligi! Rahunesin kohe ja asusin pigem kohaletulnud kuulajaid vaatama. Olin ka aimanud suhteliselt õigesti, et kui ees seisab kohtumine kontinendi ühe galantsema tegelasega, tõelise retro-stiljaagaga – kelle kõik poosid on lõpuni lõdvaks ja üleolevaks lihvitud, kelle iga magus mjäu ja kulmukergitus paneb selja taga ootavad kikilipsudega pasunamehed kõikvõimalikku ülipeent salong-laada-koomuskit tegema –, et siis pole küll mõtet enda riietusele sel õhtul rõhku panna. Vajusin kohale teksades.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles