PÖFFi võitis Iisraeli film kokkupõrkest sallimatusega (1)

Tiit Tuumalu
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Vaikne süda» on PÖFFi võidufilm ja selle peaosatäitja Ania Bukstein parim naisnäitleja.
«Vaikne süda» on PÖFFi võidufilm ja selle peaosatäitja Ania Bukstein parim naisnäitleja. Foto: Kaader filmist.

Pimedate Ööde filmifestival kuulutas 10 000 euro suuruse grand prix` võitjaks Iisraeli režissööri Eitan Anneri filmi «Vaikne süda» - draama noorest edumeelsest naisest, kes kolib elama Jeruusalemma, äärmuslikku judaismi järgivate ortodokssete juutide linnaossa ning kogeb peagi selle kogukonna suletust ja sallimatust kõige võõra suhtes.

«Inspireeriva teekonna eest lootuse ja julguse suunas,» põhjendas žürii oma valikut.

Parima naisnäitleja auhinna sai filmi peaosatäitja Ania Bukstein, kes žürii hinnangul avas tõe sellel tähendusrikkal eneseavastusteekonnal. Bukstein peaks laiemale publikule olema tuttav telesarjast «Troonide mäng», kus ta 6. hooajal kehastas punast preestrinnat Kinvarat.

Parima režissööri preemia võitis Iraani naislavastaja Narges Abyar filmi «Hingus» eest, mis jälgib väikese tüdruku elu Iraani riigi jaoks pöördeliste sündmuste ajal ehk aastatel 1977-1981, kui leidis aset islamirevolutsioon ja algas Iraani-Iraagi sõda. «Tähendusrikka teekonna eest süütusesse ja lapsepõlve maagiasse,» resümeeris žürii.

«Melanija kroonikad», parim operaatoritöö.
«Melanija kroonikad», parim operaatoritöö. Foto: Kaader filmist

Parima operaatori preemia sai lätlane Gints Bērziņš filmi «Melanija kroonikad» eest, mis käsitleb läti rahva küüditamist. «Unustamatute kujutiste eest inimeste kannatustest looduse karmis ilus,» põhjendas žürii.

Parima stsenaariumi auhinna sai rumeenlane Igor Cobileanski filmi «Idapoolne bisnis» eest, mis žürii hinnangul kujutab humoorikat ja valgustavat teekonda elu absurdsustesse.

Ion Săpdaru ja Constantin Puşcaşu jagasid sama filmi eest ka parima meesnäitleja preemiat. «Selle eest, et meil püsiks meeles armuda luuseritesse ja unistajatesse, kes me kõik oleme,» resümeeris žürii.

«Idapoolne bisnis», parima stsenaariumi ja meesnäitleja auhind.
«Idapoolne bisnis», parima stsenaariumi ja meesnäitleja auhind. Foto: Kaader filmist

Parima muusika kirjutas Sílvia Pérez Cruz filmile «Kodulävel». Auhinna sai ta žürii sõnul selle eest, et tõi laostunud inimeste katsumustesse muusikalise elu.

Debüütfilmide konkursi võitis Iraani lavastaja Navid Daneshi «Duett» - armastuse, iha, kahetsuse ja truuduse peene vaatluse ning nüansirikka soopoliitika vaatluse eest traditsioonist ja uskumustest juhitud ühiskonnas.

«Duett», parima debüütfilmi auhind.
«Duett», parima debüütfilmi auhind. Foto: Kaader filmist

Välja anti ka kaks eriauhinda. Esimese sai Kolumbia lavastaja Augusto Sandino film «Õrn hingetõmme» - kaleidoskoopilise inimsuhete perspektiivi ning sugude ja generatsioonide ülese armastuse, himu, lootuse ja meelehite voolavuse ja põgususe kujutamise eest. Teise Brasiilia lavastaja Homero Olivetto film «Püha rattur» - julge, sensuaalse, adrenaliini täis sõidu eest, mis tegeleb vastuoluliste teemadega nagu «rituaal» ja «usk», olles samaaegselt vastuvõtlik ja väljakutsuv žanrifilmi traditsioonide suhtes.

Parimaks Eesti filmiks nimetas žürii Kadri Kõusaare «Ema» - kõhklusteta loodud portree eest, mis kujutab naist, kes tema rolli suhtes olevate ootuste koorma alt välja üritab murda.

«Padaemand», publikuauhind.
«Padaemand», publikuauhind. Foto: Kaader filmist

Publik valis oma lemmikfilmiks venelase Pavel Lungini «Padaemanda».

Aasia filmikunsti edendamise võrgustiku (NETPAC) auhinna parimale Aasia filmile sai «Duett», rahvusvahelise filmikriitikute ühingu (FIPRESCI) auhinna parimale debüütfilmile «Õrn hingetõmme» ja oikumeenilise žürii auhinna šveitslase Stefan Haupti «Sünge õnn».

PÖFF kestab pühapäevani.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles