Eifmani ballett toob Tallinna kaks erilist lavastust

Kultuuritoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sankt-Peterburi Riikliku akadeemilise Boris Eifmani balletiteateri lavastus «Rodään».
Sankt-Peterburi Riikliku akadeemilise Boris Eifmani balletiteateri lavastus «Rodään». Foto: Jack Devant

Peale mitmeaastast pausi külastab Eestit Peterburi riiklik akadeemiline Boris Eifmani balletiteater. Trupp toob kohaliku vaataja ette korraga kaks etendust: «Rodään» ja «Onegin». Mõlemat lavastust näeb Eestis esmakordselt.

Eifmanit peetakse juhtivaks tänapäevase balleti koreograafiks maailmas – tema nime on samastatud kõige huvitavamate kunstieksperimentidega. 40 aastaga lõi Eifmani teater oma stiili – nn psühholoogilise balleti, mis avaldab vaatajale tugevat emotsionaalset mõju.

Peterburi riikliku akadeemilise Boris Eifmani balletiteatri lavastus «Rodään»
Peterburi riikliku akadeemilise Boris Eifmani balletiteatri lavastus «Rodään» Foto: Jack Devant

Ballett «Rodään» on lugu kahest kunstnikust – kuulsast skulptorist Auguste Rodinist ja tema õpilasest ja muusast Camille Claudelist. Keha keeles räägitakse kirest ja meeleheitest – kõigist nendest inimhinge nähtustest, mida on Rodin ja Camille nii geniaalselt kujutanud pronksis ja marmoris.

Peterburi riikliku akadeemilise Boris Eifmani balletiteatri lavastus «Onegin».
Peterburi riikliku akadeemilise Boris Eifmani balletiteatri lavastus «Onegin». Foto: Valentin Baranovsky

Balletis «Onegin» ühendab Eifman klassika ja kaasaja, tuues tegelased meie aega. Üllatuslik Tšaikovski ja rokkmuusika sobitamine aitab veelgi sügavamalt mõista lavastaja ideed. Eifmani kirjanduslike teoste tõlkimine balletikeelde on sukeldumine hinge läbi keha ja mõttesse läbi sõna.

Boris Eifman
Boris Eifman Foto: Eesti Balletiagentuur

Etendused toimuvad 18. ja 19. veebruaril Nordea Kontserdimajas. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles