Toimub Eesti viimase kümnendi võimsaim graafilise disaini näitus

Kultuuritoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Dexter Sinisteri koostööprojekt Erik Wysocaniga «Watch Wyoscan 0.5Hz»
Dexter Sinisteri koostööprojekt Erik Wysocaniga «Watch Wyoscan 0.5Hz» Foto: Kuvatõmmis

Alates 1. juulist on Tallinna Kunstihoones avatud Elisabeth Klementi ja Laura Pappa kureeritud rahvusvaheline graafilise disaini näitus «Signaalid perifeeriast», mis toob kokku ligi 100 disainerit ja rühmitust 25 riigist. 

Näitusel esitletakse Eesti ja rahvusvahelise graafilise disaini uusimaid suundi ning tulemusi disainerite koostööst teiste loomevaldkondadega.  Avamine toimub reedel, 30. juunil kell 18 ning näitus jääb avatuks 13. augustini.

Graafiline disain ümbritseb meid kõikjal, alates liiklusmärkidest ja reklaamtahvlitest ning lõpetades raamatute ja veebilehtedega. Paiknedes nõnda kuskil kunsti ja reklaamimaailma vahepeal, on graafilisel disaineril sageli täita oluline roll info edastamise lõpliku viisi määramisel. Kui tihti küsitleme mõne rakenduse kasutusmugavust või otsime reklaamikampaaniast kunstniku puudutust?

Tallinna Kunstihoone kutsus näitust koostama graafilised disainerid Elisabeth Klementi ja Laura Pappa, kes on alates 2011. aastast korraldanud Tallinnas graafilise disaini äärealasid uurivat Asteriski suvekooli. Kuraatorid on oma erialalisest huvist lähtuvalt näitusele valinud eksponaate, millest enamik murrab graafilise disaini tavapäraseid rakendustavasid. Trükiste ja veebilehtede kõrval näeb näitusel ka installatsioone, videotöid, mööblit, tööstusdisaini, kuuleb muusikat jm.

«Tallinna Kunstihoones toimuval näitusel eksponeeritakse projekte ja töid, mis ületavad traditsioonilisi graafilise disaini vormipiire, heites samas valgust projektide taga olevatele tähelepanuväärsetele tegevustele. Kõnealused tööd hõlmavad nii tellimusprojekte kui ka projekte, kus disainerid loovad sõltumatuid teoseid, sageli koostöös teiste erialade esindajatega,» kirjutavad kuraatorid näitusega koos ilmuvas vihikus.

Elisabeth Klement toob eraldi välja Manuel Raederi kujundatud Group Affinity pingid k.m Muncheni suvekoolile: «Need on põnev näide tööst, mille juured on nii graafilises disainis kui ka mööblikujunduses, kuid tööl endal on tegelikult ka sotsiaalne mõõde. Lihtsa disainiga pinkide juures on oluline, et need on alati valmistatud möödunud näituste või sündmuste jääkmaterjalist.»

Seega on näituse fookus tellimustöödena loodud identiteetide ja lahenduste asemel pigem omaalgatuslikel praktikatel ning nende tulemustel. Ligi saja kohaliku ja rahvusvahelise disaineri ja rühmituse panus on jagatud kuue valdkonna vahel: objektid ja tooted, tüpograafia, kirjastamine, tööriistad, muusika, projektiruumid ja üritused.

1. juulil kell 14 toimub näitusel ringkäik kuraatoritega. Sissepääs sellele on näitusepiletiga. Registreerimine: publik@kunstihoone.ee

10.–16. juulil toimub sündmusterohke programminädal, mille ajal toimub nii töötubasid, filmilinastusi, loenguid kui ka raamatuesitlusi. Täpsem info: http://www.signalsfromtheperiphery.ee/et/#programm

Lisaks näitusele ning publikuprogrammile Tallinna Kunstihoones hõlmab «Signaalid perifeeriast» ka satelliitnäitust EKA galeriis ja raamatut.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles