PÖFF köidab huvi ka siis, kui pimedad ööd on möödas

Tiit Tuumalu
, kultuuritoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiina Lokk
Tiina Lokk Foto: Peeter Langovits

Pimedate Ööde filmifestival on pälvinud viimasel ajal mitmel puhul erilist tähelepanu. Kõigepealt ilmus autoriteetses aastaraamatus «International Film Guide», mis võtab nii riigiti kui festivaliti kokku 2011. aasta filmikunstis, usutlus Tiina Lokiga, kes vaatab ajas 15 aastat tagasi, kui PÖFF sündis, ja selgitab selle praegust ülesehitust ning eesmärke.


«15 aastaga on PÖFFist saanud üks kõige ekspansiivsemaid festivale kogu Euroopas,» kõlab usutluse saatetekst.

Jutt kuulub rubriiki «Festivalijuhid profiilis» ja Lokk on üks kolmest, kes seal tänavu sõna saab: lisaks on esindatud Porto festivali «Fantasporto» ja Wrocławi festivali «Uued horisondid» direktorid. Kõiki kolme festivali iseloomustavad tormiline areng ja kasvav rahvusvaheline renomee.

Neist kahte, PÖFFi ja «Uusi horisonte» on tunnustanud ka mõjuvõimas rahvusvaheline filmiprodutsentide liitude föderatsioon ehk FIAPF. Kokku on selliseid 51, kui filmifestivalide hulk ületab maailmas 3000 piiri.

Ent fookuses oli PÖFF ka tänavusel rahvusvahelisel filmifestivalide tippkohtumisel (International Film Festival Summit) Pariisis, kus sellele oli ainsa festivalina pühendatud eraldi sektsioon, pealkirjaks «Ühe filmifestivali anatoomia: Tallinna Pimedate Ööde filmifestival».

Pilguheit ühe kõige edukama filmifestivali eesriide taha, kõlas korraldajate kutsung sellele.

PÖFFi kogemust käisid Pariisis jagamas Tiina Lokk, tegevjuht Anu Kivilo ja arendusjuht Neeme Kari. Sektsioone oli kokku kuus, esiletõstetud esinejate seas veel näiteks Cannes’i festivali filmituru juht Jérôme Paillard, Moskva festivali programmijuht Kirill Razlogov ja Edinburghi festivali kunstiline juht Chris Fujiwara.

«Saime järjekordselt kinnitust, et oleme õigel teel ja kahtlused selles, kas me mitte liiga suurelt ette ei võta, põhjendamatud – seda näitavad ka üha kasvav publikuhulk (rekordiline 73 000 külastust mullu – TT) ja rahvusvaheline huvi,» võttis Lokk Pariisi-sõidu kokku.

Muide, Pariisi tippkohtumisel osales ka üks teine Lokk, Kädi Lokk, kes juhib Pariisis noorukest Euroopa sõltumatute filmide festivali ECU ja oli kutsutud jagama oma kogemusi sektsioonis «Varjust välja astudes: kuidas teha festivali unikaalseks ja unustamatuks».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles