Hooandja lükkab loomingulistele ideedele hoo sisse

, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Nelja tallinlase algatatud projekt Hooandja püüab innustada noori loometegelasi ja nende ideedele hoogu sisse anda.

Hooandja on loominguliste ideede ühisrahastusplatvorm, mis soovib tuua tegijad ja tarbijad teineteisele lähemale. Hooandja ise projekte ei teosta ega rahasta. See on keskkond, mis tutvustab ideid ning mille kaudu projektid koguvad rahalisi annetusi. Vastutasuks saab iga toetaja meene.

«Hooandja ei ole puhtalt heategevuslik keskkond,» selgitas Tiiu Sullakatko, üks Hooandja algatajatest. Ta tõi näite, et Liisi Koiksoni ja Vaikse Esmaspäeva albumi valmimist 10 euroga toetanud inimene saab kingituseks plaadi.

«See on omamoodi etteplaneerimine. Me ju teame, et Liisi Koiksoni plaat tuleb mõne aja pärast müüki, aga siis juba teise hinnaga. Me pakume võimalust see omandada ilma vahemeesteta, otse tegijalt,»

Hooandja.ee veebilehel on üleval rahastust otsivad loomingulised projektid. Iga projekti juurde on märgitud valmimiseks vajalik miinimumsumma. Raha kogumiseks on aega 2 - 8 nädalat. Kui selleks ajaks vajalik summa kokku saadud ei ole, jääb kaup katki ning kõik annetajad saavad raha tagasi oma pangaarvele.

Kõige keerulisem oligi Sullakatko sõnul veebikeskkonna ja maksesüsteemi üles ehitamine. Taolisel annetustel põhineva platvormi loomise juures on väga tähtis tagada usaldus ja turvalisus. «Iga annetaja tahab kindlust, et tema raha jõuab õigesse kohta. Meie peame vastutama, et projekt viiakse ellu ja annetajad saavad lubatud kingid.»

Sullakatko sõnul ei võta nad ise üheltki projektilt hoogu maha. Esmane kriteerium on, et idee peab olema loominguline ja avalikkusega jagatav. Rahastust ei saa küsida projekti jaoks, mis jääb üksnes autori enda kasutusse, vaid tulemus peab olema üldsusele kättesaadav.

Maailmas on mitmeid sarnase ülesehitusega rahastusplatvorme, kuid mitte kõik ei tegele loominguliste ideedega. Sullakatko sõnul näis talle ja meeskonnakaaslastele, et Eestis vajab loominguline valdkond kõige rohkem toetust. «Noortel tegijatel on nii palju heas mõttes hullumeelseid ideid. Me aitame neid tutvustada ja ellu viia!»

Hooandja on tegutsenud kuu aega. Reedel lõppes esimene projekt ja kümmekond kogub veel annetusi. Sullakatko sõnul on ühisrahastusportaalis esmatähtis kaasata võimalikult palju inimesi. «Ei olegi nii oluline, et oleks palju raha, pigem palju inimesi väikeste summadega. Et saaks asjad liikuma.»

Tulevikule mõeldes soovib Sullakatko, et Hooandja oleks tõsiseltvõetav rahastuskeskkond, mis ei jääks pelgalt väikseid summasid koguvaks amatööride hüppelavaks, vaid kuhu julgeksid jätkuvalt tulla ka tuntud nimed suurte ideede ja projektidega.

Kotid karmi ajalooga
’Kotid karmi ajalooga’ on esimene Hooandja toel rahastatud projekt, kus vanad mahakantud tuletõrjevoolikud on ümberdisainitud moekatest kottideks. Idee autor on EBS-is rahvusvahelist äri õppiv Ivar Arulaid.

Koos disainer Lee Sakkiga on nad loonud viis erinevat tuletõrjevoolikust koti mudelit, mida kuni reedeni sai iga soovija endale Hooandja lehe kaudu soetada. «Toorainet ehk voolikut on meil praegu umbes kilomeeter, aga seda tuleb iga kvartal juurde, sest nõuanded on tuletõrje voolikutele karmid ja seda kantakse pidevalt maha.»

Nelja nädalaga kogus disainiprojekt rohkem kui 1000 eurot. Idee autori sõnul oli umbes 30% toetajatest sõbrad-tuttavad, kuid enamus siiski võõrad. Arulaid ja Sakk lubavad, et kuu või paari pärast võib linnas jalutades märgata nende disainitud kollaseid, halle ja punaseid tuletõrjevoolikust tehtud kotte.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles