Sel teisipäeval Tallinnas kontserdi andev argentiinlane Alejandro Iglesias Rossi teeb oma õpilastega erilist ja Euroopa traditsioonist oluliselt erinevat nüüdismuusikat. Nende loomingus on ühendatud oma maa esivanemate uskumused ja helid ning live-elektroonika võimalused.
Rituaalid ja ekstaas Lõuna-Ameerika kunstmuusikas
Piire murdev Vaikus
Argentiinlaste tee juurte juurde on teistsugune kui meil. Erinevalt paljudest Euroopa ametivendadest ei sulgu Iglesias Rossi jüngrid stuudiosse rahvamuusikat sämplima, vaid musitseerivad rahvapillidel ise, keskendades praktika kaudu oma muusikasse erilise jõu ja energia.
Viis aastat tagasi Alejandro Iglesias Rossi asutatud ansambel Fronteras del Silencio (Vaikuse piirid) kuulub Buenos Airese ülikooli Tres de Febrero etnomusikoloogia instituudi juurde. Eesmärk on anda Ameerika iidsetele pillidele samasugune väärikus, nagu on Euroopa traditsioonilistel instrumentidel.
Rossi (46) ise on Argentina tuntumaid nüüdisheliloojaid. Ta sündis Buenos Aireses, õppis Bostonis ja Pariisi konservatooriumis ning on pälvinud Nadia Boulangeri preemia.
Iha täiuslikkuse järele
Tema tuntuimad teosed on võitnud rahvusvahelise heliloojate rostrumi: «Ancestral Rites» (1985) ja «Angelus» elektroakustilise muusika rostrumil (1996). Buenos Airese raadios on Rossil iganädalane piiremurdvat muusikat tutvustav saatesari, millel ansambliga sama nimi «Vaikuse piirid».
Ansambel esineb Eestis 9-liikmelisena, kaasas mitmesugused Lõuna-Ameerika pärismaalaste muusikariistad: flöödid, sarved, viled, kõristid, vihmapillid, kitarrid, lisaks lavatäis löökpille, sada kristallklaasi, live-elektroonika ja -vokaal.
Boheemlik, hallide hipijuustega Alejandro Iglesias Rossi suunab ja kontsentreerib muusika energiat meditatsioonist ekstaasini.
Rossi sõnul on muusikategemise aluseks ühtekuuluvustunne esivanemate pärandiga ja iha täiuslikkuse järele.
Kontsert
Fronteras del Silencio
(Argentina)
Lõuna-Ameerika põlisinstrumentide orkestri kammeransambel
14. novembril kell 19 Mustpeade majas