«Hirmu klubi» avas Moskvas uksed

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eesti-vene ühisfilm, noorsooõudukas «Phobos» ehk «Hirmu klubi» nägi esimest korda ekraanisära teisipäeval Moskvas Puškini kinos.


Produtsendid Kris Taska, Maria Avdjuško ning Juhan Saul Gross oskasid filmiäri nii ajada, et «Phobos» jõuab neljapäeva õhtul korraga ekraanile 300 kinos Venemaal, Baltimaades, Ukrainas, Valgevenes ja Kasashtanis. Eesti poolele kuulub täpselt 50 protsenti filmist ja see teeb lihtsast žanrifilmist uuema aja suurima levikuga Eesti linateose.

Moskva kesklinnas asuva Puškini kino üle 1000-kohalisse saali pääsemiseks pidid külalised läbima metallidetektori. Kuulsat punast vaipa sellel esietendusel ei olnudki, samuti ei ehtinud kino mitte ükski «Phobose» reklaamplakat, vaid lihtne neoontuli kosmosekoerte Belka ja Strelka 3D seiklusi reklaamiva pannoo ees. Filmi reklaame polnud märgata ka Moskva linnapildis.

«Tegelikult me ikka reklaamisime, päris märtsi alguses» ütles filmi Vene poole finantsdirektor. «Aga kuna esilinastus lükkus edasi, siis praegu reklaami linnas tõesti pole. See-eest olime teles, internetis ja raadios, ja see ongi noorte jaoks, kes on selle filmi sihtrühm, õige keskkond.»

«Esilinastuse lükkasime edasi selleks, et paremat meediaauku leida,» rääkis produtsent Taska. «Venemaal tuleb iga nädal filme välja ja me ei soovi tähelepanu jagada. Ja loomulikult tõmbavad tähelepanu endale suure eelarvega Hollywoodi filmid.»

Saal sai praktiliselt täis, isegi Eesti delegatsioonile mõeldud kohad olid hõivanud moskvalased. Intsident põhjustas kerge sõnasõja, kuid õnneks ei paisunud konflikt suuremaks ja film võis alata.

««Phobose» eelarve oli kaks miljonit dollarit ja selles pole sentigi Eesti maksumaksjate raha,» ütles Kris Taska. «Me leidsime Leedust investori, nime poolest Igor Mišenko, kellele meeldis mõte, et film vändatakse Eestis. Siin me oskame teha tööd kiiresti, odavalt ja varastamata.»

Mišenko investeerimisnõusolek saadud, võtsid Eesti produtsendid kontakti ühega kolmest Vene filmimaailma suurest vaalast, Fjodor Bondatšukiga, kelle firma Art Pictures Group organiseeris Eesti mõistes meeletu levi ja sai 50 protsenti filmi õigustest. Vene kinotööstuse, mida võib hakata võrdlema Holly- ja Bollywoodiga mõistes on 300 koopia puhul tegu keskklassi kaliibris linateosega.


«Phobos» jutustab loo seitsmest pommivarjendisse rajatud ööklubisse lõksu jäänud noorest inimesest, kes leiavad väljapääsu otsides hoopis omaaegsetest KGB katakombidest. Aastate jooksul rõsketesse kiviseintesse ja rasvastesse rottidesse ladestunud õudus paneb nende närvid proovile. Taska sõnul kuulub «Phobos» samasse seeriasse kui «Saag» ning «Ma tean, mida sa tegid eelmisel suvel».

Nõrganärvilised leidku lohutust sellest, et ketšupiorgiat ekraanil ei toimu, aga klassikalisi õudusfilmikriiskeid kuuleb küll. Eriti hästi tulevad need välja Eesti päritolu, kuid nüüd Moskvasse kolinud näitlejannal Renata Piotrovskil.

Mis süžees napib, selle täidavad ära suurepäraselt oma osi täitvad noored vene näitlejad. Eestlased jälle võivad uhkusega imetleda kunstnike Ronald Kolmani ja Ain Nurmela väljamõeldud õuduste labürinti. Peaasjalikult vene publikule suunatud filmis on üksjagu keele- ja kultuuritundlikku killurebimist, mida Moskva esietenduse publik naeru ja käteplaginaga kviteeris. Esialgu on veel selgusetu, kui paljud neist naljadest tõlkest läbi pugeda oskasid, kuid seda on võimalik igaühel endal kinos kontrollida.

Sõit Moskvasse filmi esilinastusele sai teoks koostöös Taska Filmiga.

«Phobos»: osades Pjotr Fjodorov, Aleksei Vorobjov, Agnija Kuznetsova, Pjotr Tomaševski. Produtsendid Fjodor Bondartšuk, Dmitri Rudovski, Maria Avdjuško ja Juhan Saul Gross. Rezhissöör Oleg Asadulin.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles