Lauristin: Sirbi olukord ei vajanud kiirabibrigaadi

Raul Sulbi
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaur Kenderi peatoimetatud Sirbi trükisoe tiraaž.
Kaur Kenderi peatoimetatud Sirbi trükisoe tiraaž. Foto: Peeter Langovits

Professor Marju Lauristin rõhutas kultuurilehe Sirp toimetuse väljavahetamise teema puhul, et kindlasti ei olnud ajalehel midagi sellist viga, mis vajanuks kujundlikult öeldes kiirabibrigaadi sekkumist.

«Iga asja saab teha veel paremini, aga kindlasti ei olnud sellel Sirbil, mis ilmus, mingit sellist väga, mis vajas kiirabibrigaadi ning täiesti jabur oli põhjendus, miks ruttu tuli midagi muuta, kuidas asi oli praktiliselt põhja läinud,» leidis Lauristin TV3 saates «Kolmeraudne».

«Kaarel Tarandil, kes justkui ka ärritas paljusid, ja Kaur Kenderil, kes ärritab, on üks suur vahe: keegi ei arva, et Tarand ei armasta kultuuri, aga kui veel enne toimetajaks saamist teatab Kender, et kultuur on igav pask ja ütleb seda täiesti tõsiselt, siis on siin vahe,» leidis Lauristin.

«Za/umi manifest tõestas ju, et ega nad kultuurilehe tegemisest eriti aru ei saa,» rõhutas ajakirjandusõppejõud.

«Kardan, et Za/umi noortel pole oskusi, neil on kindlasti nooruslikku trotsi ja nad tahavad tõestada, et need hirmud, mis seoses nendega on kerkinud, ei realiseeru, aga oskusi neil ju pole ja Värske Rõhk juba on, ja see on klass parem kui Za/um, ja on Müürileht, mis on veel mõõtmatult parem,» loetles professor.

«Ehk et kui panna sellid meistrite üle valitsema... keegi ütles väga hästi - hungveipingid, praegu kasutatakse ära noorte inimeste loomulikku protesti ja pannakse see hoopis teise konteksti,» tõdes Lauristin.

«See, mismoodi see seltskond hakkab Sirpi tegema, on kõigile näha. Kultuur on väga karm asi, kohe on näha, kui välja ei tule. Siin ei pea ootama mingi kauge tähtajani, see on kohe näha,» selgitas professor.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles