Esteetilise vandalismi võlu ja valu

Alvar Loog
, ooperikriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Radames (Eduard Martõnjuk).
Radames (Eduard Martõnjuk). Foto: Juri Seredenko

Alates 2003. aastast kaheaastaste vahedega kokku seitse ooperit lavale toonud Pärnu Promfest on rikastanud meie ooperipilti mitme vähemängitud kvaliteetteose, põnevate külalissolistide ning seitsme debütandist kohaliku ooperilavastaja võrra, ühtlasi laiendanud tänuväärsel moel ooperi leviala Eestis.

Ehkki Promfesti ooperiproduktsioonide peamine idee ja õigustus on pakkuda lavakogemust Pärnus alates 1996. aastast toimuva Klaudia Taevi nimelise noorte ooperilauljate konkursi parimatele (kusjuures teose saab võitja ise valida), seostuvad suvepealinnas seni välja toodud ooperid eelkõige hoopis provokatiivselt piire kompava lavastuskeelega.

Promfesti alaliselt teisenevasse meeskonda kuuluvad ainsate püsiliikmetena algusest peale dirigent Erki Pehk ja valguskunstnik Margus Vaigur. Vahetunud on solistid, lavastaja ning viimasel ajal seoses koostööpartnerite vaheldumisega ka koor ja orkester ning esituskohad (püsiv on olnud vaid Pärnu Endla).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles