Inimene, maailm ja koju kutsuv muusika

Immo Mihkelson
, muusikakriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arvo Pärdi elust inspireeritud skulptuur «Noormees jalgrattal muusikat kuulamas», autorid Simson Seakülast ja Paul Mänd, Rakvere keskväljak.
Arvo Pärdi elust inspireeritud skulptuur «Noormees jalgrattal muusikat kuulamas», autorid Simson Seakülast ja Paul Mänd, Rakvere keskväljak. Foto: Arvet Mägi / Virumaa Teataja

Arvo Pärdi nimi levib praegu suuremaid ringe tehes kui eales varem, tuleb paljudel üle huulte, kirjutatakse paberile ja ekraanidele ning heljub eetrilainetel. Kuulus sõnapaar väljendab üht Eesti edulugudest, sellest on saanud teatavat muusikalist atmosfääri ja kõla kirjeldav omadussõna.

Et Kuulus Eestlane on helilooja ja kirjutab tõsist muusikat, mida kõikjal maailmas palju esitatakse, siis tuleks tavatult rohke tähelepanu põhjuseid otsida helidest ja nendesse kätketud sisust.

Et miks me nii palju räägime Pärdist ja suhteliselt vähe tema muusikast? See on hea küsimus. Küllap on tohutut hulka mitmesuguse nahavärviga ja eri keeltes suhtlevaid inimesi kuulama tarretavas muusikas mingi peidetud konks või saladus, mis mängeldes põikleb ammendavate ja lõplike selgituste eest nagu päikeselaik sõrme eest, mis üritab teda enda alla peita.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles