Tartu kunst on atraktiivselt modernistlik

Krista Piirimäe
, kunstiajaloolane
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Per Peterseni punane kandiline pea «Ajupesu» jälgib, mis saalis toimub.
Per Peterseni punane kandiline pea «Ajupesu» jälgib, mis saalis toimub. Foto: Margus Ansu

Näitusele annab ilme ja sära kujundaja. Tartu viimaste aastakunstinäituste tegijatest on kõige rohkem meelde jäänud Leo Lapini suursugusus ja Mall Nukke kelmikus, tänavust näitust Eike Epliku seades võiks iseloomustada kui vormi- ja värvitundlikult ekstravagantset.

Esimene üllatus on hiigelsuur kasvuhoonekarkass Ago Teedema väikese maaliga «Angie». See viib mõtted mitmesse suunda: nn kasvuhoone efekt, mis hävitab loodust, kasvuhoone, mis toidab taimi ja kunsti.

Paremale pöörates näeme järjekordselt Ilmar Kruusamäe kortsulist ja vinnilist vanameest, seekord Joel Sanga. Teisel pool ust on tavaformaadis portreed, kus on parim Margus Meinarti oma. Rauno Thomas Mossi portree Enn Tartost ei olegi nii akadeemiline, kui eeldaks modelli staatuse järgi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles