ERR keelas kauplusel reklaamis Eesti Laulu logo kasutada

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Laul 2016
Eesti Laul 2016 Foto: logo

Eesti Rahvusringhääling (ERR) nõuab elektroonikakaupluselt oma reklaamides Eesti laulu kaubamärgi loata kasutamise lõpetamist ja logo senise tarvitamise eest 2500 eurot litsentsitasu.

Elementro Systems OÜ on saatnud e-postidele masspostituse: «Eesti Laulu superpakkumine: uue teleri sissemakse vaid 1€ ! Kaup TASUTA kohale!» ning kasutanud selle päises ERRile kuuluvat Eesti Laulu kaubamärki ilma luba küsimata. Sama logo on kasutatud ka reklaamis ettevõtte hallataval veebilehel.

«Kuna Elementro Systems OÜ ei ole sõlminud ülaltoodud kaubamärgi kasutamiseks Eesti Rahvusringhäälingu ega Eesti Rahvusringhäälingu koostööpartneritega litsentsilepingut, ei ole osaühingul õigust ilma Eesti Rahvusringhäälingu loata kasutada üldtuntud kaubamärki «Eesti Laul». Palume nimetatud kaubamärgi kasutamine oma teenuste juures viivitamatult lõpetada ja edaspidi mitte kasutada kaubamärki ilma vastava loata,» kirjutas ERRi juhatuse esimees Margus Allikmaa ettevõttele saadetud kirjas.

Foto: Kuvatõmmis internetist

«Patendiamet on 16.06.2015. a võtnud menetlusse Eesti Rahvusringhäälingu taotluse kaubamärgi «Eesti Laul» registreerimiseks Eesti Rahvusringhäälingu nimele. Vastavalt kaubamärgiseaduse paragrahvile 7 tunnistab kohus kaubamärgi üldtuntust ning kaubamärgi registreerimise korral kehtib kaubamärgi õiguskaitse registreerimise taotluse kuupäevast,» kirjutass Allikmaa ettevõttele.

«Arvestades, Elementro Systems OÜ on reklaaminud enda teenuseid ERR-ile kuuluva tähisega ja võttes aluseks täna kehtivaid litsentsilepinguid eeltoodud kaubamärgi kasutamiseks teiste partneritega, nõuab Eesti Rahvusringhääling Elementro Systems OÜ-lt litsentsitasu 2500 eurot (millele lisandub käibemaks),» kirjutas Allikmaa. 

«Juhul, kui Elementro Systems OÜ ei lõpeta kaubamärgi kasutamist, on Eesti Rahvusringhäälingul õigus pöörduda kohtusse üldtuntud kaubamärgi kasutamise lõpetamiseks ja sellega seotud kahju hüvitamiseks,» lõpetas Allikmaa nõudekirja.

Elementro Systemsi ärijuht Rasmus Heinla ütles, et ettevõte ei ole praeguseks veel ERRilt seda kirja kätte saanud ja info jõudis talle üllatusena Postimehe ajakirjaniku kaudu. «Muidugi me lõpetame kohe kõik kasutamised, kui mingisugune vasturääkivus siin on, me vastuollu küll ei taha minna,» ütles Heinla.

Kaubamärk Eesti Laul tähistab ERRi korraldatavat lauluvõistlust ja samanimelist telesaadet, mille käigus valitakse Eesti esindaja Eurovisiooni lauluvõistlusel. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles