Piletilevist osteti mullu 1,2 miljonit kultuurisündmuse pääset

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piletilevi müügipunkt
Piletilevi müügipunkt Foto: Mihkel Maripuu

Eestlased ostsid möödunud aastal Piletilevist enam kui 1,2 miljonit kultuurisündmuste piletit, mis on 4,4 protsenti rohkem kui eelnenud aastal. 

Enam kui 60 protsenti müüdud piletitest moodustasid kontserdid ja festivalid.

Hüppeliselt kasvas möödunud aastal Piletilevi juhataja Jaanus Beilmanni sõnul interneti kaudu soetatud piletite maht. «Kui varem osteti interneti kaudu ligi pooled piletitest, siis lõppenud aastal saavutas veebimüük 66-protsendise osakaalu,» rääkis Beilmann.

Beilmanni hinnangul püsis keskmine kultuuriürituse hind 2015. aastal eelnenud aastaga samal tasemel. «Kuigi statistiliselt on meie keskkonna kaudu ostetava pileti hind justkui tõusnud, tuleneb see pigem suurte rahvusvaheliste sündmuste osakaalu kasvamisest. Eelmisel aastal lõpetas Eestis tegevuse peamiselt suurte rahvusvaheliste sündmuste pileteid vahendanud TicketPro. Seetõttu on meie piletiportfelli lisandunud kõrgema piletihinnaga suurüritusi, mis on näiliselt keskmist piletihinda tõstnud,» sõnas Beilmann. 

Rääkides kultuuriürituste piletituru trendidest nentis Beilmann, et kasutamata võimalusi nutikamaks hinnastamiseks on Eestis veel küllalt. «Mujal maailmas levib trend, mida Eesti kultuurisündmuste korraldajad veel väga ei rakenda - nõudlusepõhine hinnastamine. Enamasti on Eestis pilet lihtsalt varakult soetades soodsam ja vahetult enne sündmust kallim. Sealjuures ei arvesta korraldajad sellega, milline on olnud senine müügidünaamika,» tõi Beilmann näite.

Piletilevi müüs 2015. aastal pileteid 13 462 erinevale Eestis toimunud sündmusele, mis on 18 protsenti rohkem kui aastal enne seda. Piletilevi kodulehte külastati aasta jooksul ligi 9 miljonit korda, mis on pea veerandi võrra rohkem kui 2014. aastal. Mobiilsete külastuste arv kasvas aga lausa 65 protsenti, ulatudes 2,7 miljoni külastajani.

AS Piletilevi kuulub Eestis asuvale Balti riikide piletiettevõtteid (Piletilevi, Bilesu Serviss ja Bilietu Pasaulis) haldavale Baltic Ticket Holdings ASile ja kasutab Eestis programmeeritud ja hallatavat piletimüügitarkvara. Baltic Ticket Holdings grupp kasvatas oma rahalist piletimüügikäivet 2015. aastal 21%. Kokku müüdi kõigil turgudel 2,4 miljonit piletit pea 49 miljoni euro väärtuses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles