Kiilaspäine Naine mustvalges trikoos vaatamas tagasi oma elule ja kuvanditele (Murdmaa-Berio «Naine»); kavala muigega Kaunitar tippimas esimest korda meelelisi naudinguid kogeva noormehe kohal (Murdmaa-Prokofjevi «Kadunud poeg»); võrgutav Kuradike ahvatlemas Aadamat paradiisiaias (Vassiljovi-Kassatkina-Petrovi «Maailma loomine»); kokkupuutes mõistatusliku võõraga oma emotsionaalset-sensuaalset olemust avastav Prostituut (Murdmaa-Bártoki «Võlumandariin»), külmetav ja kättemaksuhimuline vanamoor Madge tõmbamas nähtamatuid niite noorte elus (Bournonville’i-Løvenskioldi «Sülfiid») – need on rollid, mis tulevad Juta Lehiste nime kuuldes kohe silma ette.
Tellijale
Kordumatu igas etenduses, ainulaadne igas rollis
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Neljapäeval 75-aastaseks saav Juta Lehiste oli tantsijanna, kes ei kartnud olla inetu ega väljakutsuv, kes suutis ka kõige üheplaanilisema rolli muuta nüansirikkaks ja värvikaks. Ta oli tark tantsija, nagu ta hiljem oli arukas pedagoog Tallinna Ülikooli koreograafia osakonnas.