Seda kogumikku või kausta, kuhu lugupeetav oma XXI sajandi leegitseva südamega kirjutatud publitsitika koondanud, ei saa kah halvaks pidada. Ometi, hea ei ole see ka teps. Värk pole ses, et mõni mees, st mina, pole Olev Remsuga hulgas asjades ülepea nõus. Kaust jätab juhuslikult kokku visatu mulje, nagu oleks igavusest rullitud mööda arvuti kaustu ja vaadatud, oh, selle võiks veel korra ära avaldada.
Milles pole ju miskit halba. Ju kõneleb praegu väikene pettumus, sest kaanetekstist oskas mõni mees endale jätta mulje, et saab lugeda Remsu seiklustest idanaabri lõpututes avarustes. Need jutud on tal alati mõnusad olnud.
Saab küll, aga ainult paaris kohas. Kuis veel tosin aastat tagasi segaduses ja natuke heitunud venelased on läbi osavalt suunatud meelepesu uuesti jaurajateks muutunud. Natuke sellest, kuis omal ajal eiteakuhu tõuloomi veeti, et karja parandada, aga tühja need pullid kohalike kidurate lehmadeni jõudsid, söödi juba vaksali taga nahka. Oma viga muidugi, kui loed välja seda, mida tahad lugeda, mitte seda, mis kirja pandud.
Muidu ongi üks arvamusrubriik. Loomulikult viskab ise paadunud tartuiidina näppu ja laulab peas läbi kõik laulud, kus esineb sõna Tartu, kui Remsu leiab, et peaks taastama piiskopilinnuse. Mis peaks, peabki! Ammu aeg luterlaste ja venelaste kuritöö heastada.
Teiste artiklitega – nagu öeldud, noormees ei ole Osakonna kaasvilistlase publitsistikaga paljuski nõus, kuigi enesestmõistetavalt austab teist arvamust. Omaks ei võta. Mustlane on ikka mustlane, neeger on ikka neeger, nii on eesti keeli olnud ja nii jäägu. Kujutlege vaid tuntud lauluviisi, mida meie kursuse kuraator Tema Ekstsellents suursaadik Tiit Matsulevitš teinekord laulda võttis: