Rainer Sarnet: armastus ja ahnus on igatsuse erinevad nimed

Sigrid Kõiv
, Arteri juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Filmi «November» mõisaelu filmiti Kolga mõisas. «See pole euroremonditud, aga ka mitte päris lagunenud. Just parajalt dekadentlik,» põhjendab filmi režissöör Rainer Sarnet.
Filmi «November» mõisaelu filmiti Kolga mõisas. «See pole euroremonditud, aga ka mitte päris lagunenud. Just parajalt dekadentlik,» põhjendab filmi režissöör Rainer Sarnet. Foto: Sander Ilvest

Filmimees ja teatrilavastaja Rainer Sarnet on üle kümne aasta olnud vabakutseline. «Mulle meeldib see elu, mida ma elan,» ütleb ta. Tema arvates armastame me töö tegemisest rohkem rääkida kui seda tegelikult teha. Vabadus annab aga inimesele võimaluse teha ükskõik mida.

- Lugesin pärast «Novembri» nägemist Andres Kivirähu «Rehepapi» uuesti läbi ja minu meelest olete te filmi teinud raamatu viimasest neljandikust ehk ahnitsemise traagikast, kust ei saa edasi minna, sest midagi pole enam võtta. Kas te ei karda vaatajatele pettumust valmistada – oodatakse ju naljafilmi?

Filmis on Kivirähu maailm, aga see on teistmoodi kokku pandud. Film ja raamat on ise asjad. Kui vaadata seda filmi ainult raamatu kaudu, siis ei saa tegelikult kumbagi kätte, ei raamatut ega filmi. See on iga suure tekstiga nii, et ükski interpretatsioon ei ammenda, vaid tõlgendab seda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles