Seejärel lakkab Suuman luuletamast nii, nagu tavaks oli. Riimilisus ammendab end. Seni kasutatud lihtne vorm olevat tulenenud luuletaja hinnangul sõnatagavara väiksusest, sõnastikkegi olevat ta kasutanud mitte niivõrd keele enda, kuivõrd mõtte pärast. Nendes arvamistes Suuman siiski alahindas ennast. Tänane Suumani lugeja peab paljudes kujundites kasutatud sõnade tähenduste selgitamiseks pöörduma Saareste poole: loha, ulviauk, muub, padulane, pahr jt. Suumani riimiline luule on pedantsuseni viimistletud, mitmed võrdpildid panevad oma üllatuslikus täpsuses ahhetama. Luuletamisviisi radikaalne muutus viib Suumani ääremaale. Aga nagu Õnnepalugi täheldab, «luule enda positsioon ühiskonnas ja kirjanduses muutus täielikult, luulest sai ääremaa».
Ääremaaks on luule jäänud tänini, kuigi seda võib nimetada ka nišistumiseks. Suumanile olevat seesugune taandumine sobinud, arvab Õnnepalu, sest ta on ise «ääremaade mees, ääremaade luuletaja», mõnikord Eestimaa Siberiks kutsutud Alutaguse laantest pärit. (Õnnepalu: «Alutaga on Suumani algus ja selle alguse kuma sees on kogu tema tee.») Kodukoht kannabki nime Metsaküla. «Luuletamine on mets», kuhu võib eksida, ütleb Suuman luulekogu «Mälestus on metsast rohelisem» (2000) avaluuletuses. Aga enne seda on veel kaks kogu, mille pealkirjaski «mets»: «Nofretetega metsas» (1986) ja «Kui seda metsa ees oleks» (1989).
Viimati nimetatu on toimetajate-korrektorite nuhtlus, sest kõik tahaksid tunnistada selle pealkirja ekslikuks. Aga Suuman ei võõrista metsa, ei igatse nagu Liiv selle taha Peipsit nägema. Suuman leiab oma mere ja saare hoopis Vilsandil. Ta lapsepõlve maastikud on aga läbinisti ürgmetsased. «Laul olemisest» algab nii: «Ürgmetsa puuna oma kõrgusjärku / ja valgusesse kuuluda vaid tohid». Suumani kodu läheduses on veel sellised külad nagu Kõrve, Kõrvemetsa, Sootaguse. Katkuallikast (!) alguse saav Pedja jõgi ümbritseb kaarega Suumani vanemate talukohta, mis jääb kaheksa kilomeetrit Simunast. Mitu luuletust on kirjutatud Simuna murrakus.