Kõva Karnevali peaesineja lubab Tallinna klubikultuuri lähemalt tundma õppida

Kärt Kelder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Plaadifirma Lobster Theremin asutaja Jimmy Asquith.
Plaadifirma Lobster Theremin asutaja Jimmy Asquith. Foto: Erakogu

Balti Jaama Turu Depoo alal leidis 25. augustil esmakordselt aset kultuurifestival Kõva Karneval, kus ühena peaesinejatest astus lavale UK produtsent ja viimaste aastate ühe edukaima alternatiivse tantsumuusika plaadifirma Lobster Theremin asutaja Jimmy Asquith.

24-tunni pikkune Kõva Karneval pakub võimalust kuulata alternatiivset muusikat, näha kujutavat- ja etenduskunsti ning võtta osa erinevatest töötubadest. Täna hilisõhtul astub ühena peaesinejatest DJ-puldi taha Suurbritannia produtsent ja viimaste aastate ühe edukaima plaadifirma Lobster Theremin asutaja Jimmy Asquith. Sel kuul andis ta esmakordselt enda artistinime Asquith alt välja ka plaadi «The Conditioning Track». Rääkisime Lobster Theremini bossiga enne festivali algust nii tema plaadifirmast, muusikast kui ka Tallinnasse tulekust.

Asutasite plaadifirma Lobster Theremin 2013. aastal ning pea kohe saatis seda edu. Kust kõik alguse sai?

Me olime Jay Donaldsoniga [artistinimega Palms Trax – toim] head sõbrad juba mõned aastad ja ta produtseeris vägagi huvitavat muusikat, sellist bassi-rohket ja atmosfäärilist UK-asja. Üks hetk tegi ta produtsendina tohutu hüppe muusika loomises ning pärast seda sai ta valmis track’iga «Equation», mis totaalselt rabas mind jalust. Seejärel tuli temalt mitmeid lugusid, mis olid ka esimese Lobster Theremini välja antud plaadi peal. Nii toores ja südamest tehtud. See plaat on väga eriline. Seejärel joonistasin ma logo, milleks oli väga totra väljanägemisega homaar, lõin profiili Bandcampi, Soundcloudi ja Facebooki ning sealt kõik tegelikult alguse saigi.

Kui keeruline on tänapäeval plaadifirmat juhtida?

Kõik oleneb sellest, mida sa tahad saavutada. Kui sa soovid lihtsalt välja anda muusikat, mida armastad ning jagada seda laiema publikuga, siis selleks on nii palju hämmastavaid võimalusi. Loeb ka, kui palju aega sul on ning kui kaugele tahad oma ettevõtmisega minna. Mina tahtsin leibelit hoida nii DIY [ise tehtud – toim] kui võimalik ning samal ajal opereerida ka levitajana, et meil oleks laiem mõju põrandaalusele elektroonilisele muusikale. Sealjuures tahame anda uutele plaadifirmadele tõsiseltvõetavust juurde.

Tänapäeval antakse muusikat suurtes kogustes välja. Kuidas valite, mida võtta või jätta?

Kuna on võimatu kuulata kõike, mis välja antakse, siis arvan, et kõige olulisem on töötada endale välja meetod, kuidas uut muusikat leida. Mängin paljude artistide loomingut, kes mulle meeldivad või mis ei ole veel plaadifirma alt välja antud. Mängin ka muusikat, mida me levitame, sõprade loomingut ja sõprade plaadifirmade välja antavat kraami ning ka enda produtseeritud muusikat. Vaatan ka tihti üle, mis Bandcampis on ning käin üle levitavate plaatide nimekirja ja sinna sekka veel otsingud Junos.

Kas te eelistate anda välja juba tuntud nimede loomingut (Imre Kiss, Route 8, Palms Trax) või soovite pöörata rohkem tähelepanu uutele talentidele?

Tervislik tasakaal on kõige aluseks. Kui Lobster annaks välja ainult uute artiste loomingut, kaotaksime sideme oma ajalooga, sest iga kord pakuksime varasemast midagi erinevat.

Kui väljastame teist, kolmandat või neljandat korda kellegi muusikat, siis laiendab see meie ajalugu artistiga ning aitab ka plaadifirmale omistada nostalgilisi momente. Samuti on minu sooviks toetada artiste ja näha neid arenemas, seega on tugeva suhte hoidmine väga oluline.

Lobster Theremini on kutsutud lo-fi house’i lipulaevaks (DJ Seinfeld, Ross From Friends). Kas on teatud žanreid, mis sobituvad Lobster Theremini kõlaga?

Meedia on jah väga erutunud termini «lo-fi house» peale ja me andsime seda rohkem välja aastatel 2016 ja 2017, kuid usun, et paljud inimesed mõistavad, et Lobsterit ei saa siduda vaid ühe terminiga. Me anname välja väga erinevat muusikat, millel on nii house’i, techno, electro, ambient’i, acid’i, noise’i ja muu kõla. Kui võtta aega ja käia läbi meie kataloog, siis on sealt võimalik leida palju uut ja huvitavat.

Kas olete kuulnud, avastanud eesti artistide muusikat?

Ei ole, kuigi usun, et kindlasti on mõned lood, mida olen kuulnud, kuid pole olnud teadlik, et need on eestlaste tehtud. Ma loodan õppida rohkem kohaliku skeene kohta, kui tulen Tallinnasse esinema, ning visata pilk peale ka kohalikele artistidele esinemisnimekirjas. Reisides erinevatesse kohtadesse, annab see hea võimaluse õppida ja avastada uusi artiste, plaadifirmasid ja helisid.

Olete produtseerinud muusikat juba aastaid, sealjuures välja andnud plaate varjunimede alt, kuid alles sel kuul väljastasite esimese plaadi enda esinejanime alt. Miks nüüd ja mitte varem?

Ma lihtsalt tundsin, et praegu on selleks õige hetk. Enne eelmist aastat polnud mul väga aega muusikaga tegelemiseks. Tegin loo «Conditioning Track» NYC remiksi kui lendasin muusikafestivalile Sonar eelmisel aastal. Jäin looga tohutult rahule ning tundsin, et see tõepoolest esindab muusikat, mida armastan isiklikult ja mida mulle meeldiks mängida. Seega leidsin, et kõige sobilikum on plaat välja anda oma nime alt.

Andsite plaadi välja oma nimega valge plaadina. Miks ei otsustanud te Lobster Theremini kasuks?

Viimase viie aasta jooksul olen plaadifirmaga tohutult seotud olnud, kuna olen selle asutaja ja eestvedaja. See aga ei tähenda, et pean oma muusikat Lobster Theremini alt välja andma. Usun, et väljastades muusikat eraldi annab inimestele puhtama ettekujutuse sellest, missugune olen ma produtsendi ja DJ-na. Kui lööd plaadile lihtsalt oma nime peale, siis ei ole mingit segadust. See on Asquith! (Naerab).

Olete varem öelnud intervjuus, et kui esinete kuskil järgmiseks, siis tahaksite, et selleks paigaks oleks Tallinn. Miks?

Minu sõber nthng on siin mänginud ja ta jagas oma kogemust tohutu entusiasmiga, mis pani mind mõtlema Tallinna peale. Oleksin peaaegu siia saabunud mõned aastad tagasi, kuid plaan ei õnnestunud. Seega olen väga põnevil nägemaks Tallinnat, selles peituvat kultuuri ja inimesi, ning loomulikult toitu.

nthng on Eestis paar korda esinenud. Kui kursis olete Tallinna kohaliku tantsumuusika skeenega?

Ausalt öeldes on mu teadmine küllaltki limiteeritud. Olen teadlik, et teil on techno-pidu nimega Mürk ning see on väga sarnane Lobsteri all tegutseva artisti nimele Mörk. Oskan vaid öelda, et soovin rääkida inimestega ürituse ajal ja kuulda kohalike arvamusi. Mulle tohutult meeldib linnade, skeenede, riikide ja kultuuride kohta õppida ja pidada tõsisemaid dialooge inimestega, keda peol kohtan. See on palju rikastavam kogemus ja õpetab rohkem kui arvutis passimine ja lugemine. Ma niigi vahin ekraani liiga palju!

Tulles esinemise juurde, mis muusikat mängite Kõva Karnevalil? Kas kuuleme midagi ka teie alter-egode ehk Tom Hangi või Chicago Flotation Device loomingust?

Hetkel mängin väga eriilmelisi set’e. Üldiselt alustan ma disko ja house’iga, siis hakkan tempot kasvatama kuni erinevate varjunditega techno, acid’i ja electro’ni. Kuid set võib areneda tegelikult igas suunas. Mulle meeldib miksida tervislikus koguses tõsist UK-stiili. Mul on maitsekamad lood, milles leidub crossover elemente, millega saan katsetada, kas läheb rahvale peale või ei ning sealt tean juba, kuhu set’i edasi arendada. Kindlasti mängin veel välja andmata Asquithi lugusid ning võib-olla ka midagi Chicago Flotation Device’ilt ka. Tulge kuulama ja siis saate teada!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles