Postkoloniaalne lapitekk Moskvas Suur eesti kunstile pühendatud näitus uues Tretjakovi galeriis!

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Eduard Wiiralt (1898–1954). «Põrgu». 1930–1932. Ofort, vasegravüür. Eesti Kunstimuuseum

FOTO: (c) Stanislav Stepashko

Lugu kuulatav Minu Meedia tellijatele

Eelmine nädal avati Moskvas uues Tretjakovi galeriis eesti kunsti näitus «Piiride poeetika», mis on taasiseseisvusperioodi kõige suurem eesti kunstile pühendatud näitus Venemaal. Et uus Tretjakov on üks suuremaid 20. sajandi kunsti muuseume kogu maailmas, on selle näituse näol kindlasti tegu eesti kunsti suure eduga esinduslikus vene galeriis.

Ehkki koostööprojekt on pühendatud EV 100-le, ei ole näitus liigendatud kronoloogiliselt, vaid jaotatud viieks temaatiliseks peatükiks: «Klassika», «Õpetaja ja õpilane: Elmar Kits ja Ülo Sooster», «Meremaal, regiooni sümbol», «Siin ja mujal» ning «Naiskunstnikud». Kõik neist sisaldavad kilde erinevatest aegadest – loomulikult pole ükski teema seesmiselt ühtne. Nii on (peaaegu) igas peatükis/teemas töid eri ajastutest. Tulemus on meeldivalt destabiliseeriv ja pluralistlik.

Kuidas kõik need erinevad teosed koos mõjusid? Loe arvustusest!

Tagasi üles