Komeet kukub, mõtle ruttu: Kohtinguäpp Tinderi apokalüptiline seriaal paneb armunäljas publiku karme valikuid tegema

Liina Suvi Ristoja
, Apollo Kinoportaali toimetaja
Copy
«Swipe Night»
«Swipe Night» Foto: Tinder

Tinder astus paari nädala eest sammukese meelelahutuse tulevikku, millele rajas teed Netflixi Emmy võitnud interaktiivne seriaal «Black Mirror: Bandersnatch». Kohtingurakendus tuli välja vaid rakenduses vaadatava kuueosalise apokalüptilise miniseriaaliga «Swipe Night», mille sündmusi saavad vaatajad ise suunata.

Tinder on oma 30 miljardi kasutajaga hetkel kohtinguäppide esirinnas kogu maailmas ning arvestades, et suur osa kasutajatest ei pea paljuks oma armuelu elavdamiseks ka Tinderi tasulisi teenuseid ja pakette kasutada, siis on igati loogiline, et ettevõte otsib võimalusi laienemiseks meelelahutusmaastikule ning soovib meediakultuuri liidrina veelgi tugevama jälje jätta. Seda alustuseks teadaolevalt siiski vaid USAs.

Pühapäeval, 6. oktoobril, jõudis Tinderis «eetrisse» esimene osa meedias suurt kõmu tekitanud originaalseriaalist, milles rakenduse kasutajad saavad sündmusi suunata vastavalt oma eelistusele (seriaal on üles filmitud kõikide võimalike lahendustega) ning tutvuda seejärel teiste Tinderi kasutajatega, kes tegid sama valiku (et oleks jutuainet). Mis teeb sarja eriliseks, on asjaolu, et seda saab vaadata vaid piiratud aja jooksul: õhtul kella 6st südaööni ehk tegemist on kollektiivse elamusega, mille emotsioone elatakse agaralt välja sotsiaalmeedias. 

Seriaali esimeses osas saab selle tegelastele teatavaks kohutav uudis: Maa poole on suundumas komeet, mis hävitab planeedil kogu elu. Nii tuleb neil otsustada, mismoodi veeta oma lühikese elu viimased hetked. Siinkohal antakse vaatajatele karme valikuid, näiteks, kas jätta vigastatud kaaskodanik tänavale surema või tõtata appi. Või kas aidata pruuti petval sõbral (Graham – vt Twitteri-säutse) valetada või mitte. Valikute tegemiseks on aega 7 sekundit ning kõik osa jooksul tehtud valikud salvestuvad kasutaja profiilile, millest saab oma profiilil kuvada kolme enda meelest kõige olulisemat otsust. Nii saavad potentsiaalsed armastajad kerge vaevaga n-ö jää murda ning «Hei!» asemel saab kohe seriaalist rääkima hakata – niisugune on vähemasti sarja ideeline eesmärk.

Kusjuures, sihtrühmaks on nimetatud otsesõnu nn generatsioon Z liikmed ehk noored, kes veedavad suure osa ajast Instagramis, SnapChatis jne. Nagu paistab #swipenight kajastustest eri sotsiaalmeediakanalites, siis on projekt igati õnnestunud ning noorte poolt vastu võetud suure entusiasmiga. Ehk siis generatsioon X ja Y esindajad: jah, tegu on ebaküpse sarjaga, ent see polegi teile mõeldud – pühenduge parem oma piltide lihvimisele. 

Praeguseks on seega nähtud ja oma valikud tehtud juba kahe episoodi suhtes. Vaata, mis toimus esimeses kahes osas: 

Tinder on hakanud kõvasti panustama ka oma YouTube'i ning riputab oma kanalile igal nädalal üles intervjuud sarja näitlejatega, kes paljastavad oma valikud:

Sarja lavastas režissöör Karena Evans, kelle kätesse usaldas 2018. aastal oma nelja muusikavideo loomise räpistaar Drake.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles