Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

PÖFF kogus esimest korda üle 100 000 külastuse

PÖFFijuht Tiina Lokk aktsioonis FOTO: Aron Urb / PÖFF

Tänavune Pimedate Ööde filmifestival ületas esimest korda ajaloos 100 000 külastuse piiri.

Koroonaviiruse tõttu osaliselt veebis toimunud festival kogus 101 883 külastust. Kinokülastusi oli sellest 34 862 ja esimest korda avatud PÖFFi veebikino külastusi 9543. Arvestades, et ühe piletiga vaatab filmi keskmiselt kaks inimest, sai virtuaalsest filmiprogrammist osa üle 19 000 vaataja.

PÖFFi filmitööstuse Industry@Tallinn & Baltic Event üritused, mis leidsid tänavu aset ainult veebis, kogusid üle 22 000 külastuse üle terve maailma. Professionaalidele mõeldud veebikinos proscreen.poff.ee vaadati filme lisaks 9800 korral.

Populaarne oli ka Elisa Stage´i vahendusel vaatajani jõudnud PÖFF TV, kus sai (ja saab siiani) näha festivali ava- ja lõputseremooniat, aga ka filmide autorite intervjuusid ja muid usutlusi – seda külastati rohkem kui 12 000 korda.

Festivalist ilmus üle 6000 artikli 71 riigi väljaandes, mille potentsiaalne auditoorium oli samuti rekordiline – 9,1 miljardit inimest. Industry@Tallinn & Baltic Eventi meediakajastuse potentsiaalne auditoorium ulatus ligemale 500 miljoni inimeseni.

PÖFFi juhi Tiina Loki sõnul võeti hübriidfestival üle ootuste hästi vastu ja see õigustas ennast ka sisuliselt. «Kaotasime küll rahas, aga võitsime turunduses nii Eestis kui ka väljaspool Eestit. Saime juurde uut publikut ja jõudsime sinna, kuhu varem polnud jõudnud. Usun, et veeb on tulnud, et jääda. Samas ei kao kuhugi ka kinoseansid ja filmitööstuse kohtumisedki toimuvad Tallinnas edasi,» ütles ta.

Ühtlasi tõstis ta esile, et tänu rangetele ohutusmeetmetele ja publiku vastutustundele ei tekkinud kahe ja poole nädala jooksul festivaliga seoses ühtki koroonakollet.

Veel arve 24. PÖFFi kohta:

  • 172 pikka filmi, 28 lühifilmi ja 13 telesarja põhiprogrammis, 44 pikka filmi Just Filmi programmis ja 303 lühifilmi (neist 132 animatsiooni) PÖFF Shortsi programmis;
  • 33 maailma-, 29 rahvusvahelist ja 9 Euroopa esilinastust;
  • 63 riiki;
  • 645 kinoseanssi;
  • 1600 akrediteeritud külalist;
  • 85 Tallinnas käinud väliskülalist;
  • meediakajastus 71 riigi rohkem kui 6000 artiklis.

Festivali populaarseimad filmid olid «Isa», «Kolmekesi» ja «Nomaadimaa», veebikinos «Hüvasti, NSVL», «Hirm» ja «Võrku püütud». Publikuauhinda jagasid «Hüvasti, NSVL» ja lühifilm «Välguga löödud». Festivali grand prix´ pälvis «Hirm».

PÖFFi esitlesid tänavu Elisa ja Nordic Hotel Forum. Ametlikud partnerid olid Toyota, Reval Cafe, Postimees, Cramo, SYNLAB, Medicum ja Sinu Arst Terviseteenused, sponsorid Solaris, Freixenet, National Geographic, Metropol SPA Hotel, LuxCharter, Europark, Levira, Filmzone ja 3 Step It.

Tagasi üles
Back