Hirm on kõige suurem patt

Hendrik Alla
, toimetaja
Copy
Ivan I. Tverdovski film «Konverents», peaosas Natalja Pavlenkova. Täispuhutav nukk on selle filmi üks kõhedamaid ja meeldejäävamaid kujundeid.
Ivan I. Tverdovski film «Konverents», peaosas Natalja Pavlenkova. Täispuhutav nukk on selle filmi üks kõhedamaid ja meeldejäävamaid kujundeid. Foto: Filmikaader

Moskva Dubrovka teatrikeskuses toimus 2002. aasta 23. oktoobril populaarse muusikali «Nord-Ost» etendus. Teise vaatuse ajal sisenes hoonesse poolsada tšetšeeni võitlejat, kes võtsid ligi 800 inimest neljaks ööpäevaks pantvangi. Kui Vene eriüksused gaasirünnakuga lõpuks hoone vallutasid, jättis seal elu 244 inimest.

Selle tragöödia süngetest varjudest on teinud filmi «Konverents» vene režissöör Ivan I. Tverdovski. Tegemist on tema neljanda täispika filmiga ning nagu ka varasem looming, on «Konverents» saanud arvukalt auhindu maailma filmifestivalidel. Tegu ongi tõupuhta festivalifilmiga; neile, kes lähevad kinno otsima meelelahutust ning leevendust argimuredele, ei tohi seda soovitada puhtalt vaimutervislikel põhjustel, küll aga neile, kes on valmis sisse vaatama inimhinge sügavaimatesse ja süngeimatesse nurkadesse.

17 aastat hiljem korraldab üks ellujäänutest, pärast tragöödiat nunnaks läinud Nataša (Natalja Pavlenkova) sellessamas saalis mälestusürituse. Mingi bürokraatliku tobeduse tõttu saab seda registreerida vaid kui konverentsi, siit ka filmi irooniline pealkiri. Kui meie mälestuses seostub «Nord-Osti» tragöödia eeskätte Christopher Nolani filmiga «Tenet», kes sellest inspireeritult Tallinna linnahalli õhkulaskmise korraldas, siis Tverdovski läheneb loole märksa subtiilsemate tööriistadega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles