NÄDALA PLAAT ⟩ Paadunud romantikut ei paranda isegi laul

Margus Haav
, reporter
Copy
Uus album, uus soeng. Damon Albarn ei väsi üllatamast. 
Uus album, uus soeng. Damon Albarn ei väsi üllatamast. Foto: Linda Brownlee

Damon Albarn on rahutu ja otsiv hing. Britpop’i ühe lipulaeva Blur kaptenisillalt lahkumisest möödunud paarikümne aasta jooksul on ta teinud koostööd hulga eksootiliste ja suurepäraste muusikutega, kelle kodumaaks on Mali, Senegal, Nigeeria, Süüria, Jaapan, Kuuba ja Island. Sinna juurde heategevusprojektid Kongos, Hiina ooper Pariisis. Kommertslikult kõige edukamat virtuaalbändi Gorillaz ei saa muidugi samuti märkimata jätta.

Albarn on majanduslikult korralikult kindlustatud ning ei pea uusi projekte valides väga kommertskaalutlusi silmas pidama ja saab üldiselt teha just seda, mida hing parajasti himustab. Tema hing on aga suur ja lai, sinna mahub palju ning lisaks on tegemist avatud hingega. Sestap polegi imestada, et teda võib kohata kokku umbes kolmekümnel kauamängival. Nende kõigi ühisnimetajat on keeruline leida, või pigem pole seal midagi keerulist, selleks on eklektiline Albarn ise.

Delikaatne ja ilus «The Nearer the Fountain, More Pure the Stream Flows» on alles tema teine sooloalbum. Soolodebüüt «Everyday Robots» (2014) sai inspiratsiooni üksildusest ja kõrgtehnoloogiast, Tansaania elevandibeebist ja lehmade pikkadest varjudest. Uus album on taas väga sümpaatne, mitmekihiline ja jällegi ei tulnud see päris niimoodi välja, nagu alguses oli plaanitud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles