NÄDALA FILM Itaalia koduperenaine vajab ainult aega

Ralf Sauter
, ajakirjanik
Uuendatud 8. juuni 2024, 12:10
Copy
Paola Cortellesi režiidebüüt teeb sissevaate Itaalia perekonda, kus mitu põlvkonda elab ühe katuse all. 
Paola Cortellesi režiidebüüt teeb sissevaate Itaalia perekonda, kus mitu põlvkonda elab ühe katuse all. Foto: Filmikaader

Paola Cortellesi režiidebüüt «Homme on ka päev» on kodumaal Itaalias võimsalt publikurekordeid purustanud ning osutunud isegi menukamaks kui maailma vallutanud «Barbie». Siinkohal ei tasu karta, et Cortellesi film on pealiskaudne jant, mis vaatajatel kaheks tunniks naerulihaseid kõditab ning saalist lahkudes kiiremini meelest läheb kui ebaõnnestunud kohting kombetu noormehega.

Vastupidi, tragikomöödia «Homme on ka päev» on samal ajal vanamoodne ja võimsalt eesrindlik, ning suudab ühekorraga naerutada kui ka nukraks teha. Ja vastupidiselt erkroosades toonides «Barbiele» kulgeb see film maitsekas mustvalges pildis, nagu tahaks Cortellesi meid lennutada tagasi ajastusse, kui Teise maailmasõja järel hakkasid Itaalia kinokunstis triumfeerima Vittorio De Sica ja Roberto Rossellini. Paola Cortellesi kergitab debüütfilmiga stiilselt kübarat Itaalia neorealismile, aga ironiseerib lustakalt ebavõrdse väärtusruumi üle ning tutvustab meile kangelannat, kes kõigi argiraskuste kiuste söandab sillutada tulevikku järgmistele põlvedele.

Märksõnad

Tagasi üles