Kui film räägib balletti kontrastseks näiteks tuues eelkõige klassiühiskonna sünnitatud ebaõiglusest, eelarvamuslikkusest ja lootusetusest, siis muusikal on teinud samast materjalist rõhkude ringimängimise teel meestantsu apoloogia, milles klassisuhted ja sotsiaalporno funktsioneerivad vaid tuhkatriinuloo taustana. Dramaturgiliselt on «Billy Elliot» muusikalina oma skemaatilisuses suhteliselt väljendusjõuetu, kuna karakteriloome jääb pealiskaudseks nii sõnas kui ka muusikas.
Mitte uus-, vaid taaslavastus
NoorTeatri «Billy Ellioti» lavastus on valminud koostöös Oslo trupiga SceneKvelder. Ehkki kavalehele on lavastajaks märgitud Teet Kask, kujutab see produktsioon enesest režii poole pealt kümnenditaguse Londoni esmalavastuse (Stephen Daldry) suhteliselt detailitäpset rekonstruktsiooni.
Ilmselt pole siin tegu mitte varguse, vaid teose esitusõigustest tuleneva möödapääsmatu kohustuse täitmisega. Viimasel puhul oleks viisakas sellest ka publikut teavitada, mida polnud antud juhul tehtud ei eelreklaamis ega kavalehel. Ja Kaske peaks kaasajal käibel oleva mõistekasutuse kohaselt sel juhul tituleerima mitte lavastajaks, vaid lavastuse taastajaks või näitejuhiks.
See lugu jooksis üle Nordea kontserdimaja lava üsna lobedalt: kümne aasta jooksul peaaegu igal õhtul Londonis publiku peal paikaloksutatud režii töötas lollikindlalt ja funktsionaalselt, ent natuke hingetult nagu üks moodsa korrusmaja miinimumini viidud turvariskiga lift.
Kujundus (Maria Ducasse Norrast) oli selle lava jaoks natuke liiga väike, selles puudus suurele muusikalile omane visuaalne mastaapsus ja dünaamilisus. Libreto tõlge (Kirke Kangro) tundus korralik, kuid laulude sõnadest ei saanud solistide kehva diktsiooni ja helivõimenduse tõttu sageli eriti aru. Bänd (laiendatud koosseisus Terminaator) kõlas eriti hästi Pjotr Tšaikovski motiividel funkides.