Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Vanemuise teatris esietendub Naksitrallide tantsuline järjelugu Vanemuise Sadamateatris esietendub 21. jaanuaril tantsulavastus lastele «Naksitrallid 2: rotid ründavad». Selle lavastajad, koreograafid, stsenaariumi ning lava- ja kostüümikujunduse autorid on Katrin Pärn ja Janek Savolainen, videokujunduse loovad Argo Valdmaa (Endla teater) ja Janek Savolainen, valguskunstnik on Tõnis Järs. Erinevates rollides astuvad üles Vanemuise balletiartistid Silas Stubbs, Benjamin Kyprianos, Giorgi Koridze, Julia Kaškovskaja, Aivar Kallaste, Gerardo Avelar, Külli Reinkubjas, Josef Jagger, Janek Savolainen ning Vanemuise tantsu- ja balletikooli õpilased.
Kanuti Gildi SAALis esietendub Riina Maidre ja Andri Luubi lavastus 24. jaanuaril esietendub Kanuti Gildi SAALi keldrisaalis Riina Maidre ja Andri Luubi mänguline lavastus «Yokoonomatopoeemid», mis sai ainest Yoko Ono muusikalisest loomingust. Riina Maidre ja Andri Luup, kes on sõnateatri taustaga, on eelmisel aastal toimunud residentuuri tulemusena kokku pannud omamoodi kontsert-näituse. Residentuuris tegeleti Ono tunnetuslike põhimõtete järeleaimamise, uurimise ja katsetamisega, ning pärast residentuuri oli selge, et jõutud on kaugemale.

Loetumad uudised

1
2
3
4
5
Margot Visnap: Maria Klenskajaga seostub aadellikult väärikas hoiak Maria ja Maša. Kolleegidele alati Maša, nagu omal ajal oli Jüri Krjukov teatrirahvale ikka Jura. Rõhk venepäraselt esimesel silbil: Maaša, Juura. Hetkel, mil neid ridu kirjutan, särab päike taevalaotuses oma täies hiilguses. Nagu tervitus Maria Klenskajalt: «Ärge muretsege, kallikesed!» Soe, särav, hooliv, tähelepanelik, krutskiline naeruhelk silmis ja kaval irooniline jooneke suunurgas. ­Jälle uus kübar ja prillid kelmikalt kübaral.
Hendrik Toompere jr: merci, raisk! Maša, nii nagu me kõik teda tundsime, kandis meie majas erilist vaimu. Tema hingeavarus oli ainulaadne, sellesse mahtus nii aristokraatlik ülevus kui ka pikantne huumor. Ühesõnaga, elu oma täies lopsakuses. Alati oli tal varnast võtta mõni värske lugu või anekdoot, mida ­mõnuga ka teistega jagas. Need lood elavad meis ja selles majas edasi. Maša tohutu lugemus, põhjalik süüvimine materjali tuli kaasa ka ­rollidesse. Ta oli nõudlik ja kriitiline nii enda kui ka teiste suhtes. Talle ei meeldinud leigus, ei töös ega elus, ta oli ­üdini teatriinimene, teatraal kõigis registrites.
ELU KOOS KUNSTIGA ⟩ Maria Metsalu: «Teater on kõige ebaseksikam asi, millega tegeleda» (1) Maria Metsalu on tagasi. Performansikunstnik, kes on lõpetanud Amsterdami maineka SNDO teatrikooli, tuuritanud rühmituse Young Boy Dancing Groupi «hullumeelse kollektiivse energiaga» mööda maailma ja esinenud soololavastusega «Mademoiselle x» nii Tallinna kui New Yorgi lavadel, on nüüd tagasi Tallinnas, et näidata jõulupühade ajal etenduvas «Kaevus» meie ajastu tumedat hingepeeglit.
Näitlejad teevad tantsijatele tantsus pika puuga ära Inimeses peituv tantsuvajadus on kui inglitiiva puudutus – tantsimine tõstab heaolutunnet, vabastab keha ja meele pingest, vahendab täpsemalt kui miski muu ajuvälist, kehaga mõtlemist/kogemist, mida nimetame intuitsiooniks, kõhutundeks vms. Tasapisi hakkab teaduski tunnistama seda, mida inimkond on intuitiivselt teadnud aastatuhandeid – et vaim töötab paremini liikuvas keres, et mõte on ärksam ja viljakam mõõduka füüsilise tegevuse ajal ja järel, et meel puhastub ja uueneb intensiivselt liikuvas kehas. Tantsimine seob kõikvõimalikke liikumisviise, vabastab ja pingestab, loob ja murrab piire inimeses ja kogukonnas.
Tagasi üles
Back