Toomas: See oli päris keeruline… Sest niit kippus igale poole laiali hargnema.
Reet: Hingetöö, see mis inimene teeb, on jah kõige tähtsam, muidu maailmas kõik asjad keerlevad ringi ja sa võid sinna ära kaduda. Aga see, mis sind sisemiselt koos hoiab, on ju oma vanematelt ja esivanematelt pärandatud. Mul on isegi selline tunne, et meie enda vanemad käivad meiega kogu aeg kaasas. Ja nad tunnetavad, et need lood on lõpuks välja antud. Eestlased on ju ise nii tagasihoidlikud oma isikliku elu koha pealt…
Ja mis ma veel loodan, et me kätte saime, on kõik need emotsioonid, mis inimesed tundsid, kui nad põgenesid, see nende side kodumaaga, miks see neile nii tähtis oli.
Saite – ehedaid emotsioone on ekraanil küll.
Reet: Siis on hästi. Meile endalegi oli see emotsionaalselt vahel raske. Mõned asjad tulid väga tuttavad ette. Näiteks see, kui kodumaale jäänud sugulaste käekäigust andsid teada postipakiga saabunud labakud.
Toomas: Võib olla on see naiivne, aga me ise loodame, et kui saaks suuremale maailmale seda lugu rääkida, siis loodetavasti sellist asja ei juhtu enam, mis juhtus kunagi Eestiga. Praegu on kõik ju nii ähvardav. Putin ja Krimm ja Ukraina…
Dokumentaalfilm «Vabaduse mustrid» esilinastub täna ja on Eesti kinodes alates homsest
Toomas Mae tegutseb Torontos reklaami ja tehnoloogia alal. Tema firma Mae Productions Inc pakub erinevaid teenuseid alates eriefektidega klippidest kuni äppideni. Tema reklaamklipid on võitnud auhindu Houstoni filmifestivalil.
Reet Mae on tegutsenud tekstiilikunstniku ning õpetajana, tema teadustöö käsitleb laste ja täiskasvanute vaimset tervist.
2005. aastal tegid nad dokumentaalfilmi kandlemängija Alfred Kuusist, millele lisandus CD «Alfred Kuus: kannel tantsib».
«Vabaduse mustrid», ingliskeelse pealkirjaga «Keepers of the Loom», on nende esimene pikk dokumentaalfilm.