Ivar Põllu soovib Tartu Uuest Teatrist kaugeneda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suvel lavastab Ivar Põllu taas Pärnus, sedapuhku legendaarse ansambli Kuldne Trio sünni- ja eduloost rääkiva näitemängu.
Suvel lavastab Ivar Põllu taas Pärnus, sedapuhku legendaarse ansambli Kuldne Trio sünni- ja eduloost rääkiva näitemängu. Foto: Mailiis Ollino / Pärnu Postimees

Kohtun Tartu Uue Teatri asutaja ja kunstilise juhi Ivar Põlluga sel korral hoopiski Pärnus, tema kunagises kodulinnas. Meie kohtumise koha määrab Põllu uuslavastus «Öös on asju», mille leiab Endla teatri mängukavast.

Esietenduse hommikul on Põllu rahulik, avatud ja sõbralik nagu ikka. Ütleb, et eelmisel õhtul viskas ta ära lavastusega seotud märkmed ning see on väga mõnus tunne. Vaid tekstiraamatu jättis alles. Äraviskamist põhjendab lavastaja aga sellega, et muidu tekib elus liiga palju pahna. «Enamasti tegelen kõigi nende asjadega, mis on jäänud tegemata,» vastab ta küsimusele, milline on tavapärane esietenduse hommik.

Pärnus lavastab Põllu teatri loomingulise juhi Ingomar Vihmari kutsel. Samas tunnistab ta, et oleks võtnud vastu ka mõne teise teatri pakkumise. «Olin just mõelnud, et võiksin teha midagi väljaspool Tartu Uut Teatrit.»

Küsimusele, miks just Mati Undi romaanil põhinev lavastus «Öös on asju», vastab Põllu lihtsalt: pakuti. «Alati on toredam, kui keegi teine teeb ettepaneku, sest ise ei pruugi selliste ideede peale tullagi. Tartus teostan enamjaolt enda ideid, seega on väljaspool põnevam teha teiste ideid.»

Sealjuures peab ta näidendit «Öös on asju» autoriteatri lavastuseks, mis on inspireeritud Undi romaanist. «Nagu Unt ise käis klassikute teostega väga vabalt ringi, käitusin ka mina samamoodi – respektiga, aga vabalt.»

Olite 2004. aastal sunnitud Endla teatrist lahkuma. Kui palju on nende aastatega teater muutunud?

Tagasi üles