Pärdi päevade reedese avakontserdi «Pro et contra» kava, kus Tallinnas Jaani kirikus kõlasid nii helilooja 1960. aastatel loodud kollaažid kui ka ülivärske ja Eestis alles esiettekandele tulnud instrumentaalteos «Greater Antiphons», meenutas üht mõtet, mis on tema muusikat viimastel aastatel kuulates korduvalt pähe tulnud.
Tellijale
Arvo Pärdi kompositsioonilised mängud
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
See puudutab Arvo Pärdi loomingu ühtsust: kuigi helilooja nooruspõlve ja talle maailmakuulsuse toonud hilisemad tintinnabuli-stiilis teosed näivad esmapilgul kuuluvat eri maailmadesse, tundub ometi, et tegelikult ajab ta neis üht ja sedasama asja. See on kompositsiooniline mäng, mida määratleksin kui «ütlemise ja varjamise samaaegsust». See vajab kommentaari.