Lõppev aasta on olnud poliitiliste sündmuste poolest päris hirmuäratav ning internet muidugi selle koha pealt ei vaiki. Juba levivad naljad, kuidas on võimalik lõppevat aastat popkultuuri abil kokku võtta. Näiteks pannakse kõrvuti kaks Frodo pilti: üks on «Sõrmuste isanda» filmi algusest, kus Frodo on veel rõõmsameelne lokkis peaga kääbikupoiss, ja teine filmi lõpust. Seal on Frodo jõudnud Mordorisse, tema nägu on põlenud ja hing ilmselt ka. «2016. aasta algus versus 2016. aasta lõpp,» ütleb piltide all olev kommentaar.
Tellijale
Kunstiaasta 2016 ehk kuidas Frodo jõudis Mordorisse (4)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ma ei usu, et kunstiväljal keegi 2016. aastat muretu kääbikuna alustas, sest kõigil on nii või teisiti alati sada häda, kuna pole raha, arvatakse, et kunst on igav ja kriitika veel hullem. Siiski mõjutasid Brexitid ja Trumpid kindlasti ka kunstnikke-kuraatoreid. Mäletan, et üks mu norra kuraatorist Facebooki-sõber, kes on suure punase habemega pikk viikingit meenutav mees, kirjutas hommikul pärast Brexiti uudist: «Istun hotellis hommikusöögilauas ja nutan esimest korda elus poliitilise sündmuse pärast.» Meeleolu oligi täpselt selline, et isegi viikingid nutavad. Trumpi võit Ameerika presidendivalimistel tekitas välismaiste ahastavate artiklite tormi, mille läbiv küsimus oli: mida me valesti tegime?