See on lühikokkuvõte kirjaniku elust ja tööst, algab (aabitsa?) Anna ja Aadama esimeste luulealaste katsetustega, lõpus langeb muld poeedi sargakaanele. Vahepeale jääb looja kõhklusi-kahtlusi, tunnustuse magusust ja (k)arvustuste kibedust, argielu, uusi ideid, kinnijooksmist. Ja muidugi palgajuttu. Väheke (enese)irooniliste tõdemuste taga aimub tõsidust, kurbustki.
Loeme, kuidas lastekirjanik kirjutab toredat lasteraamatut, aga laps kogu aeg segab (lk 10) ja mis sellest niimoodi saab. Saame mõndagi teada ajaviitekirjanikest ja ajaviiteromaanidest (lk 47), istume tagareas, kui kirjanik kohtub lugejatega ning meie kõrval tõuseb püsti vana ja targa mehe välimusega lugeja, kellel on küsimus, miks kõik kirjanikud nii palju ropendavad (lk 39). Elame kaasa kirjaniku tunnustusvajadusele – «Ei päevagi reata. Ei ridagi kiitust ootamata.» (lk 49) – ja kümnendiku tööealise elanikkonna kirjandusse pürgimisele (lk 36).
«Saja rahva lugude» sisu koosneb tõdemuste ja seoste jadast. Autor kätkeb veel kirjutamata muinasjuttude sisu lausesse või paari. Tekst trügib lugeja peas tema (lühema või pikema) elu jooksul loetu, õpitu ja kogetu poolt sisustatud ruumi ja hakkab seal mööblit ümber tõstma. Mõnevõrra peetud ja harjumuspärasest sisustusest saab üllatavaid ja rõõmustavaid kooslusi tekitada. Ehmatavaid ka. Mida rohkem oled lugenud, seda kõnekamaks muutub tekst.
Koffil õnnestub äratada lugejas jutuvestja. Jah, too teeb kirjanikuhärra eest pool (või kolmveerand) tööd ära, sest need lood, mida see õhuke raamat äratab, võiksid olla romaani mõõtu. «Kurb, nii kurb muinasjutt igavast lauljast» … ja juba mõtled, mis juhtuma hakkab. Sekka leidub vihjelisi tõdemusi elust endast, mille võib pärast äramuigamist sinnapaika jätta: «Õnnetu lõpuga muinasjutt sellest, kuidas meil on kõik kohutavalt hästi ja kuidas rumal inimene ei taha sellest aru saada.» (lk 10)