«Enne kontserti pean korralikult välja magama, sest muidu energia ei taastu. Eilne päev nägi näiteks välja selline: hommikul Mahleri proov, päeval balletietendus, õhtul veel üks ballett. Ma ei riskinud isegi õhtul välja sööma minna, sest eelkõige oli vaja end korralikult välja magada. Sest järgmisel päeval kõik kordus: hommikune proov, päeval ballett, õhtul «Don Giovanni». Nii ma jalutasingi pärast etendust koju, sõin ühe banaani ja läksin magama…» Tõeline kloostrielu.
Keerulise hingeeluga maja
Kui julgen oletada, et La Scala, nagu kõik maailma ooperimajad, on seal töötavate suurte isiksuste tõttu üsna keerulise siseeluga, on Järvi kohe päri: «Oi, väga! Ja eks kõigis suurtes teatrimajades on veidi juures seda suurustlemise maaniat.»
Järvi möönab, et tema jaoks teeb asja natuke raskeks see, et ta on harjunud töötama palju oma orkestritega, kes teda tunnevad ja keda tema tunneb. «La Scalas käib vahetpidamata etenduste andmine, töö on väga intensiivne ja seetõttu ei kohta siin sellist spontaanset kaasatulemist, mis mulle väga imponeerib. Siin ollakse harjunud minema välja n-ö kindla peale – hästi, aga natukene ettevaatlikult, et midagi ei juhtuks. Aga mulle meeldib, kui juhtub!»
La Scala on kuulus nii oma loožide kui ka teatrisaali kahel viimasel korrusel paiknevate galeriide (loggione) poolest, kus võtavad kohad sisse kõige häälekamad ooperi- ja balletikriitikud. Rõdupealsete ehk loggionistiʼde heakskiitu või halvakspanu peetakse La Scalas tõelisteks tuleristseteks. «Tavaliselt juhtub see esietendusel, kus on kohal press ja kõik tähtsad kujud, ning see leiab laia kõlapinda. Ma, muide, olin end selleks esietendusel moraalselt ette valmistanud, kuid vilekoori ei tulnud. Mul on isegi natuke sellest kahju, sest ma pole oma n-ö päris La Scala kogemust saanud,» räägib ta naerdes.