Tunnustust ühele kunsti nimel tegutsevale kollektiivile ning tema publikule, aga laiemalt ka Eesti riigile ning maksumaksjatele, kes on jaksanud, tahtnud ja suutnud 15 aastat toetada üht säärast teatrit. Euroopa mastaabis on see harukordne, et üks väikeriik on otsustanud anda toetuse teatrile, mis tegutseb just sääraste põhimõtetega nagu Teater NO99.
Me ei mõtle järgnevat sugugi pateetiliselt, kuid teater on tõesti kollektiivne looming ning see preemia näitab, et kollektiiv on antud juhul olnud palju laiem kui kitsalt meie näitlejad, tehniline ning administratiivne personal.
Fookust veidi kitsendades võib aga öelda, et hea meelega kuulaks, millised on žürii põhjendused. Mis on see, mis on pika aja jooksul rahvusvahelist huvi äratanud. Endal on veidi tobe üht või teist asja oletada.
Kuid me ei varja, et on väga hea meel, et meie aastatepikkused pingutused, töö ja anne on olnud piisavalt erilised, et kogu Euroopas silma torgata.
- Mida tähendab teie jaoks uus reaalsus teatris?
Meie näitleja Gert Raudsep on öelnud, et halb teater on ajast maas, hea teater on ajaga kohakuti ning väga hea teater on ajast ees. Uus reaalsus ei tähenda teatris mitte realismi, vaid just nimelt reaalsust: võimet suhelda tegelikkusega, mis on meie ümber või mis meid alles ootab.
Reaalsus ei tähenda meie jaoks kindlasti ainult sotsiaalset ja poliitilist konteksti, vaid ka palju abstraktsemaid nähtuseid, nagu näiteks maailma tänane atmosfäär, meie ühised lootused või unistused, mille poole liikuda. Reaalsus on paik, kust me ammutame oma kujundeid ning mida me oma kujunditega omakorda uuesti loome.