Laulus leiab Don Henley end järgmise käiguna ühest salapärasest hotellist, mille nõiduslik atmosfäär tõmbab teda sisse ja enam välja ei lase. Sellel hotellil on muide peeglist laed.
See on natuke sentimentaalne, natuke palavikuline, natuke flamenco-mõjutustega, kõigi aegade üheks parimaks peetava kitarrisoologa lugu. Bänd ise on öelnud, et see lugu räägib hedonismist, ekstsessidest ja enesehävitusest. Nende liige Glenn Frey on täpsustanud, et kokaiinist.
Muusikakriitik Barney Hoskyns on kirjutanud raamatu pealkirjaga «Hotel California: Singer-Songwriters and Cocaine Cowboys in the LA Canyons, 1967–1976». Selle raamatu kaanel on väga ilus palmidega pilt ja see räägib maailmast, millest kasvas välja ka see The Eaglesi lugu. Folkmuusikud elasid Los Angelese kanjonites ja tegid laule. Neil Young, Joni Mitchell, Jackson Browne, Crosby, Stills and Nash, Eagles ja teised. Nad tegid ilusaid laule ja unistasid paremast ja loomulikumast maailmast. Natukese aja pärast hakkasid mõned neist väga hästi teenima. Nende ellu tuli ühe lisaväärtusena ka kokaiin.
Nad tegid laule edasi, kuid võib-olla enam mitte nii heast maailmast. Nüüd hakkasid nad laulma kõikvõimalikest liialdustest, imelikest inimsuhetest, katkistest peeglitest ja nendes väändunud paistes nägudest, mis tahtsid ikka veel ja veel. Nüüd hakati rääkima nartsissistlikust mina-kultuurist. See oli Los Angeles, California, ühel pool kõrb, teisel pool ookean ja kusagil seal keskel Hollywoodi illusioonimasin paistmas keset ööd nagu maagiline kuu.