Käisime koos, moodustasime töögruppe ja tegelesime teemadega, mis ei kuulunud meie igapäevakohustuste hulka, vaid kandsid endas ühiskondliku hoolivuse ja meie muusikaelu mitmekesistamise eesmärki. Ka ministeeriumi kriteeriumid projektidele olid: žanriteülesus, noored, regionaalsus, mitmekesisus ja rahvusvahelisus. Projekte või siis esialgsel tasandil ideid esitati 50, millest lõpuks jäi paberile 28 ja need lähetas ministeerium lepingupartnerile Muusikanõukogule, kelle edasisel vastutusel valiti neist välja toetamis- ja teostamisväärsed. Neist 28 projektist vaid üks vastas kriteeriumile «žanriteülene» ning teine oli noortele bändidele ja artistidele suunatud programm. 26 projekti tegelevad akadeemilisema osaga muusikast.
Ma ei tea, mille alusel Muusikanõukogu žürii projekte hindas, kuid usun naiivselt, et nad püüdsid anda võimaluse nii paljudele kui võimalik. Samas, ka paari tuhandet eurot kellelegi määrates pole võimalik tervet aastat katta nii, et võiks teha midagi tõeliselt kordaminevat ja uuenduslikku. Suur osa neist 28 projektist peab oma tegevuseks raha juurde taotlema, et midagigi tehtud saaks, suur osa nendest saab lisarahastuse oma tavapärastele tegevustele.
Kuid suure entusiasmiga alanud soov pakkuda uusi lahendusi, inimestele põnevaid elamusi, teha koostööd erinevate žanrite esindajatega, kuid ennekõike tekitada uut kultuuri, takerdus. Muusika-aasta projektide juhtum on lihtsalt näide, kuidas sumbuvad üsna paljud originaalsed algatused ja ettevõtmised ning kuidas kahjuks žanriülesus ja uute tegijate ning formaatide kaasamine kultuuripoliitilisel tasandil päris elus tihti olemasolevate otsustajate ringi toetust ei leia.