Kierkegaard oli Ibseni jaoks oluline. «Peer Gynt» on siiski üks Ibseni varasemaid näidendeid, ja nagu tihti kirjanduses on, nõjatuvad suurteosed teistele suurteostele. Ibsenil oli sel ajal suur vajadus, et tema teosed rajaneksid millelgi. Selles on mitmeid aluseid: piibellik lugu kadunud pojast on väga sügaval tuumas sees, samuti ei ole üldsegi kaugel Goethe «Faust», samuti Kierkegaardi filosoofia ja mõned selle põhiprintsiibid. Kierkegaard oli Ibseni jaoks oma põhjamaise keele rajamisel väga oluline. «Peer Gynt» on tal küll kirjutatud Itaalias, kui ta oli maapaos. Minu jaoks oli oluline, et ma ooperi põhifilosoofias talitasin Ibsenile ja Kierkegaardile lähedaselt, hoolimata sellest, et tegin sündmustikus suuri muudatusi – meil on uusi tegelasi, uusi stseene, aga põhifilosoofia jääb üsna sarnaseks.
Kui palju on teie jaoks see, mida loote, ka kommentaar meie kaasajale?
Alati. Isegi kui see ütleb no comments. Minu jaoks on meie kaasaeg väga oluline. Leian, et peame selles osas, mida teeme, alati olema kaasajaga väga täpselt suhestunud. Üks «Peer Gynti» olulisi taustaküsimusi ongi, et kelleks me oleme kasvanud, vaadates oma kultuuris lakkamatult tahapoole, mineviku suurkujude poole, ja kes me oleme täna oma suurte sümbolitega. Teatav pimedus, mis meil kaasaja suhtes hetkel valitseb, on minu arvates suur probleem, miks meil on praegu nii raske elada.
Kas olete tuleviku suhtes optimist või pessimist?
Olen väga rõõmsameelne pessimist, ütleksin.
Sündinud 2. detsembril 1971 Tallinnas.
Õppinud Tallinna muusikakeskkoolis kompositsiooni Lepo Sumera ja klaverit Virve Lippuse juhendamisel.
Õppis aastail 1990–1992 Varssavi Chopini-nimelises muusikaakadeemias ja 1994–2004 Sibeliuse akadeemias.
2005. aastast elab Berliinis.
20. aprillil 2012 esietendus Soome rahvusooperis tema ooper «Puhastus».