Väga palju! Ma näen hoopis teise poole pealt näitlejatööd, rolliloomet ja seda, mis näitlejat aitab. Näitlejana ma ei oskaks endale nõu anda. Olen väga tänulik nendele lavastajatele, kes oskavad panna näitleja niimoodi mõtlema, nagu karakteri mõtteloogika on, sest ülejäänu (žestid, miimika, hääl jm) tuleb juba iseenesest. Näitleja peab rolli oma sabakondiga mõistma.
Näiteks proovides, kus pingviinidel on väga igav, hakkas mul vaatajana ka igav. Midagi on nagu puudu. Täna ütlesin, et äkki teeme hoopis nii, et pingviinid on salaoperatsioonil nagu maffiamehed villas, istuvad ja neil ei ole mitte midagi teha. Nad lihtsalt passivad seal ja selle mõtte peale läksid teatud asjad lupsti õigeks. See mõte pakkus näitlejatele ka huvi seda sealt pealt mängida.
See meenutab mulle Hollywoodi animafilmi «Madagaskar» kolme pingviini, kes olid samuti salaoperatsioonil pidevalt.
Väljanägemiselt on ka meie tegelaskujud samasugused keiserpingviinid, mitte siledad, aga tuttidega.
Kuidas kostüümid sünnivad? Vaatan, et kogute Hooandajas nende jaoks hoogsalt raha.
Lavastuse kunstnik Keili Retter on teinud näitlejatele lateksist maskid. Tahan, et illusioon tegelaskujudest oleks võimalikult ehe ja sellepärast ei taha ma näitleja nägu näha. See oli algusest peale kindel, et tahame näha, mismoodi pingviin elama hakkab, mitte näitleja. Sellepärast peavad need kostüümid võimalikult head ja päris olema.
Milline publik lapsed on?
Nagu öeldakse – kõige ausam ja siiram. Kui nad ikka nihelema hakkavad, siis see ei ole nende viga. Kui sul on midagi öelda ja sa tõsiselt räägid nendega, siis nad kuulavad sind. Kui sa tuled lihtsalt lollitama, siis nad käituvad samamoodi. Kogu selle asjaga tuleb nende tasemeni jõuda muidugi.