On seda mõjutanud siiani. Mõistetav, sest muster on üks ja seesama – igaühe lapsepõlv, mis sadestub tagateadvusesse (mis ilus sõna Toomas Haugilt teadvuse süvakihi tähistamiseks!) hilisemat elu mõjutavate hoiakute, kohavaimu, kogetud traumade või õnnehetkedena. Niisama liigutab meid ju ka Koidula/Türnpu «Meil aiaäärne tänavas».
Arvustuse pealkirjaks tõstetud laulu tõusuhetkeks oli tuntud Tuglase-uurija, kirjandusloolase (artikli- ja esseekogud «Troojamäe tõotus», 2004 ja «Klassikute lahkumine» 2010) ja Loomingu peatoimetaja asetäitja lapsepõlv juba lõppenud. Linnaosast, mida praegu tunneme Uue Maailma nime all ning mille perimeetriks võib pidada Koidu tänavat, oli ta kolinud elama Mustamäele juba 1966.
Eheda ajalooainesena võetavad varajased mälupildid, nagu Haug ise avasõnas tunnistab, on tema «kuldsed kuuekümnendad». See on ühe poisi maailma avastamise lugu, mis algab Väike-Kiire ja Raudtee tänava nurgal asetseva puumaja kahe pliidiga toast, laieneb hoovile ja maja ümbritsevasse aeda, seejärel tänavale, Lilleküla jaama raudteeülesõidukohale ja hiljem selletagusele alale, mööda tänavat aga Hendriksoni küüruks hüütud viaduktini, mille kõrval oli 20. keskkool, praegune Tallinna ühisgümnaasium. Ruumiliselt lõikub sellesse maailma suvepuhkuste Sindi ja Tallinna südalinn Jaani kiriku ning Estonia kontserdisaaliga. Sõit Saaremaale on kui sõit muinasjutumaale. Mitmed reaalid (poiste mängud, säravvalgest moonipalmikust lõigatud paksu võikorraga saiaviil tõelise maiusena ja sellele järgnenud saepurulised sepikud, Toomas Haugi onu Arved Haugi ja tema kvartetikaaslaste singlile lauldud «Rohelised niidud», aguliklatš, jõulude pidamine) sarnastuvad siinkirjutajagi kogemusega, ehkki ealt lahutab meid kümme aastat.