Teie juured on Aafrikas Kamerunis. Enamikule eestlastest on Aafrika müstiline paik, kuhu elu jooksul ei jõutagi. Kirjeldage, kuidas teie muusikutee kodukülast alguse sai?
Ei ole seal mingit suurt müstikat enam, on vaid inimesed… Sündisin väikeses külas, kus oli palju rahvamuusikuid. Mu vanemad olid muusikud, ema laulja, isa lugude jutustaja. Juba kolmeaastaselt mängisin balafoni, see on marimba-laadne pill. Esinesin kirikutes ja külaüritustel, sealt see kõik algas.
Mu vanaisa ütles mulle ikka, et kuula oma südant, sealt leiad kõik vastused ja oma tõelise hääle. Olin avatud kõigele ja armastasin õppida elukogenud muusikutelt. Tundsin, et ma ei oska midagi, ja see oli hea lähtekoht uudishimuks ja õpinguteks.
Oma esimesed pillid valmistasite ise, kas mäletate, kuidas need kõlasid?
Mõned neist kõlasid hästi, mõned mitte nii hästi. Kuid ma õppisin neid üha paremini valmistama, sest harjutamine teeb meistriks. Oma pillide ise meisterdamises on oma võlu. Pealegi polnud mul muud võimalust, pillipoode meie külades polnud.
Olete nüüdseks mänginud koos džässi suurimate nimedega. Kas on veel kedagi, kellega tahaksite mängida? Kui see oleks võimalik, siis kes siit ilmast lahkunutest võiks olla teie muusikaline partner? Teie iidol Jaco Pastorius?
Olen mänginud koos kõikidega, kellega olen tahtnud koos mängida, see on olnud suur kingitus.
Samas võiksin alati mängida veel paljude heade muusikutega. Jah, Jaco inspireeris mind omal ajal vahetama kitarri bassi vastu. Üks esimesi džässipalasid, mis teismelisena kuulsin, oli Jaco «Portrait of Tracy», see juhatas mind Wheather Reportini ja sealt edasi juba teise suurte džässmuusikuteni.