Mõistagi pole malemänguoskus etendusest osasaamises määrav, ent tugev lisaväärtus ometi, kui malendite paigutus ja lennukas ümberpaiknemine malelaual käivitab kirgliku ja samas ratsionaalse kaasamängukujutluse. Mulle, kes ma paraku kuninglikku mängu ei oska, meenusid Iivo Nei «Malekooli» saated, kus käikude «anna – berta» näitamine ja sõnastamine mõjus põnevalt saladuslikuna.
Näidendi sõnapruugis nimetatakse malendeid malepulkadeks, küllap tollal nõnda öeldi. Praegu loob see lisaseose sõnaga «mälupulk», mis Kõivu kontekstis ülimalt täpne, kuna tema näidendid tegelevad intensiivselt mäluga. Nii ka «Keskmängustrateegias», mille mõttetegevustik toimubki ju hallipäise akadeemiku Valdu (Mait Malmsten) peas ja mälus: mees tõmbab mööblilt unustuse katted, puhub seiskunud partiiga malelaualt õhku tõhusa tolmupilve, kutsub ikka ja jälle tagasi möödanikku. Refräänina korduv Kõivu-küsimus «kunas see oli?» loob kummitavaid ajapaineid, sekka rahunevaid selginemisviive.