Esmaspäeval toimus Eesti Draamateatri suures saalis Teater NO99 ühekordne aktsioon, uus kodumaine algupärand «Savisaare kõne rahvale». Kommenteerib turundusguru Olav Osolin.
Osolin: NO99 kampaania võib mõjutada Savisaare oma
Esmaspäeval pärast No99 aktsiooni teatavaks saamist müüdi Draamateatri suur saal koos rõdudega välja loetud tundidega. Millest selline turundusedu?
NO99 kasutab oma turundussõnumi levitamiseks tänapäevaseid kommunikatsioonivahendeid. NO-teatri bränd on mõnedele inimestele hästi tuttav ja hinnatud. Eriti puudutab see nende poliitilisi aktsioone, kus teatril on kõrge reputatsioon. Nähes teatri uut turundussõnumit tekib sihtgrupis teatud ootus, et tegemist on kvaliteetse tootega. Antud juhul toimus ostmine pimesi, sest erinevalt teatrietendusest polnud sellise aktsiooni puhul võimalik lugeda eelnevalt kriitikute hinnanguid. Arvamus kujundatakse välja uskudes brändi lubadust.
Praegu on vastastikku kaks tugevat brändi: N099 ja päris Edgar Savisaar. Kuidas võib NO muusikali turundus mõjutada Savisaare valmisedu?
Raske öelda, selle jaoks peaks uuringuid korraldama. Arvan, et «Savisaare» muusikali kampaania võib mõjutada Savisaare päris kampaaniat. Seltskond, kes käib vaatamas NO etendusi, koosneb enamasti mõtlevatest inimestest, kes suudavad aru saada, mis on etendus. Kui nad teatrist lahkuvad, et pruugi nad tingimata Savisaare poolt häält anda. Samas ei või selles kindel olla – arvan, et eile võisid mitmed inimesed sattuda valele etendusele. [naerab]. Aga on ka inimesi, kes näevad plakateid prügikastidel ja seda muusikali ise vaatama ei lähe, vaatavad, et näe, Savisaar on selline lugupeetud tegelane, kellest tehakse teatrietendusi, muusikale ja pannaks üles suuri plakateid. Ju ta siis on väärt mees.