Alejandro González Iñárritu jätkab massikultuuri müütide demüstifitseerimist filmiga «Lindmees ehk (võhiklikkuse ootamatu voorus)». See on lugu endisest Hollywoodi superstaarist Riggan Thompsonist, kes mõned aastakümned tagasi mängis sulelises keepkostüümis kangelast kassahitis «Lindmees» ja selle kolmes järjeloos. (Kindlasti pole juhuslik ka režissööri valik, et Riggan Thompsonit kehastab endine «Batmani» ja «Batmani tagasituleku» mustas keebis superkangelane Michael Keaton.)
Nüüd, mil kuulsust ja rahamägesid meenutavad vaid raamitud filmiposter seina peal ning üle jõu käivad liisingud, maadleb ajale jalgu jäänud näitleja oma rahuldamata kunstiambitsioonidega lagunevas Broadway teatrimajas ning probleemsete suhetega oma eksnaise ja narkosõltlasest tütrega.
Iñárritu, keda varem on köitnud mitmekihilised põimuvate narratiividega draamad, on jätnud endast režissöörina mulje kui empaatilisest inimhingede insenerist, kes oma üsna morbiidsetes toonides filmides tegeleb suurte teemadega, nagu inimene piirsituatsioonis, juhus, üksindus, kaotus ja kaastunne.
Mees, kes iga järgneva filmiga muutus järjest globaalsemaks – «Amores perrose» modellitragöödia Mehhikos jätkub «21 grammi» põimikuks seotud kaotusvaludega nimetus Ameerika väikelinnas ning «Paabeli» juhuslik püssilask vallandab ahelreaktsiooni, mis kandub koguni kolmele kontinendile – jõuab ise aga lõpuks surnud punkti, kust edasi minna tundub võimatu.
Kui oled haaranud ühte filmi peaaegu terve maailma ning pea kogu tundeskaala, mis inimhinge üldse puudutab, siis võiks tõenäoliselt jätkata kas kosmoseodüsseia või totaalse kannapöördega. Iñárritu teeb natuke mõlemat.
Tõsi, oma eelmises filmis «Biutiful» naaseb ta veel korraks sisseõpitud filmikeele juurde, kuid näib, et Iñárritu ei taha olla «režissöör oma tuntud headuses». Mitte ainult kõnealuse filmi dialoogiga, vaid ka žanrivaliku ja vormiga näitab ta igasugusele lahterdamisele koha kätte ning sunnib endalt kõik varasemad pealiskaudsed ja üldistavad sildid maha rebima.