Kõige ehmatavamad on Artur Żmijewski videod. Üks on «Kullimäng», kus alasti inimesed mängivad gaasikambris naerdes kulli. Auschwitz peaks seal olijale panema põlved nii nõtkuma, et ta suudab ainult roomata, aga näe, Żmijewski ja Artel lõbutsevad.
Videos «80064» piinab Żmijewski 92-aastast endist koonduslaagri vangi, keda ta veenab meenutama läbielatut ning vanginumbrit üle tätoveerima. Rael Artel: «Kunstipublik saab tätoveerimise ja alandava häbimärgistamise valust osa väga otseselt.» (Kataloog, lk 27). Nii jätkates saaks kunstipublik koonduslaagri õudustest veel paremini aru, kui tema nähes mõni inimene ära gaasitataks!!
Ka Zbigniew Libera on valinud holokausti kõige paremaks mäletamiseks rõõmu. Koonduslaagri vabastamise ajal Nõukogude vägede poolt tehti traataia taga olevatest vangidest foto. Libera on teinud lavastuse, kus kaasaegsed on samas asendis ja riietuses, kuid naeravad, nagu oleksid nad olnud puhkelaagris.
Selline tööde valik ei ole juhuslik, see baseerub direktori kahel isikuomadusel. Esiteks ei suudagi ta midagi positiivset pakkuda, mille näiteks olgu 2014. aasta näitused, kus raha tasus maksta ja oleks sobinud võtta ainult Rauno Thomas Mossi, Maria Arusoo ja Tiiu Talvistu (Malle Leisi retrospektiiv) koostatud ekspositsioonide vaatamise eest.
Selleks et ikkagi pääseda meediasse, paneb ta panuse skandaalidele, milleks esimene oli Jaan Toomiku haisvad fekaalipurgid ja Raul Meele roppused sinimustvalgel 2012. aasta näitusel «ART IST KUKU NU UT». Ta oli selle üle väga uhke, et poleemika kestis ligi aasta. Pean seda Herostratose kompleksiks, kes teatavasti maailmakuulsuse ihas põletas ära ühe seitsmest maailmaimest, kauni Artemise templi Efesoses.