Emily saab aru, et kõige tähtsam on tema ise. Tema ise ongi kõigi asjade hulka kadunud ja tema tuligi ülesse otsida.
Mispeale läheb Emily koju, kaevab suure augu ja matab kõik asjad maha, jätab ainult pliiatsi ja paberi järele, sest kirjaoskuseta ta poleks end üles leidnud.
Järgmisel hommikul Emily magab kaua, sest äratuskell ei helise, selle on ta ära visanud. Ka hambaid ei saa ta pesta, sest ka hambaharja on ta ära visanud. Aga kui Emily jalutama läheb, näeb ta esimest korda merepõhja ilu, sest esimest korda ei otsi ta midagi.
Emily loo ümberjutustamiseks kulus Piret Raual umbes 1600 sõna, kuid raamatus on Raud hakkama saanud palju-palju vähematega. Sest kümnete lasteraamatute illustraator ja kaheteistkümne lasteraamatu autor arvab, et pilt ei tohi olla lasteraamatus, eriti pildiraamatus, teksti üks ühele illustreeriv.
«Ei pea kirjutama, et Emily leiab õhupalli, jäätise või nööbi. Seda kõike saab öelda mõne teise sõnaga. Näiteks kui tegelane leiab nööbi, siis see on pildilt niigi näha, aga kui kirjutad, et see on väike, annab see lapsele mõtlemisruumi juurde,» selgitab Piret Raud.
Pildiraamatus peab lugejat kõnetama nii tekst kui ka pilt, nad peavad koos mõjule pääsema, ja mitte ainult sellele kõige väiksemale lugejale, vaid ka täiskasvanule. Vähemalt nii arvab Raud.
Kui lapsed kirjanikult küsivad, kust tulevad lood, siis vastab Piret Raud, et mõtted tulevad tal kraanist. «Sest sageli tulevad mõtted nõusid pestes või duši all,» tõdeb Raud, lisades, et kuigi ta tahaks lugejatega kohtuda, siis kahjuks aja puuduse tõttu peab ta austajaid sageli kurvastama ja kutsetele eitavalt vastama.