Nõustun kuraator Rael Arteli hinnanguga, et kipume Eestis olema niivõrd hõivatud «omaenda rahvusliku traumaga, et kaastunnet võõrale kannatusele väga ei jää.» Artel märgib ära, et nö. reainimese (näiteks siinkirjutaja) arusaam «Teise maailmasõja aegsest surmatööstusest» on kujundatud peamiselt filmitööstuse poolt. Väide, mida näitusel illustreerib Eesti kunstnike duo John Smith’i filmikaadrit meenutav maal Holocaust (2001), kus kõigile tuttava, Los Angeleses asuva Mont Lee nõlval ikooniline kiri Hollywood on asendatud Holocaustiga. Tegu on žestiga, millega juhitakse tähelepanu asjaolule, et kommertsialiseerimise tagajärjel on holokaust kujunenud fiktsionaalseks sündmuseks, «mille tegelikud põhjused ja toimumise mehhanism ajas hägustub».
Usun, et selles tõdemuses peitub võti näituse pealkirjale Minu Poola. Nii nagu tartlane satub teatavasse ahastusse, kui kogu Tartu kunst taandatakse Pallasele, nii tunnevad end ilmselt ka poolakad, kui ainus, või vähemalt esimene asi, mis Poolaga seostub on Auschwitz. Vabandan kohatu võrdluse pärast, ent näib, et kuraatori otsus vältida näituse enese kontekstis otseste paralleelide otsimist Poola ja Eesti ajalooliste kogemuste vahel on teadlik, ning viitab sellele, et konflikt, millest näitus räägib, on märksa üldisem ja sügavam kui näituse ajakirjanduslikus kajastuses keskpunkti seatud holokaust.
Näituse keskseks tööks on Yael Bartana video Unistused ja õudusunenäod (2007), kus vasakpoolne ideoloog peab kõnet tühjale, lagunevale ja söötikasvanud staadionile, mis sümboliseerib hukatud ja lahkunud Poola juudikogukonda, või õieti selle puudumist. Video sisuliseks loosungiks on sõnum «3 300 000 juuti saavad muuta 40 000 000 poolaka elu», mille foonil esitatakse juutidele üleskutse naasta Poola.